nezamevazifee

nezamevazifee

nezamevazifee

nezamevazifee

nezamevazifee

کلمات کلیدی

کسری خدمت سربازی

نحوه و شرایط گرفتن معافیت کفالت مادر

منظور از معافیت کفالت مادر چیست؟

مراحل گرفتن معافیت کفالت مادر در سال 97

مدارک لازم جهت گرفتن معافیت کفالت مادر

شرایط عمومی گرفتن معافیت کفالت

نحوه دانلود دفترچه سربازی نظام وظیفه-دانلود دفترچه سربازی نظام وظیفه

دفترچه سربازی نظام وظیفه

دفترچه سربازی

دانلود دفترچه نظام وظیفه

دانلود دفترچه سربازی

نحوه گرفتن کسری خدمت سربازی

منظور از کسری خدمت سربازی چیست؟

شرایط گرفتن کسری خدمت سربازی

انواع کسری خدمت سربازی

منظور از معافیت تحصیلی چیست؟

معافیت تحصیلی

شرایط و نحوه گرفتن معافیت تحصیلی خدمت سربازی

شرایط و نحوه گرفتن معافیت تحصیلی

سوالات متداول معافیت تحصیلی

دفترچه معافیت تحصیلی

گرفتن معافیت کفالت پدر

نحوه گرفتن معافیت کفالت پدر

منظور از معافیت کفالت پدر چیست؟- شرایط و نحوه گرفتن معافیت کفالت پدر

معافیت کفالت پدر

معافیت کفالت

شرایط گرفتن معافیت کفالت پدر

اصلاحات دفترچه کسری خدمت سربازی

اصلاحات دفترچه معافیت خدمت سربازی

اصلاحات دفترچه خرید خدمت سربازی

۱۱۸ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: ۵۰ درصد مدت خدمت سربازی آن دسته از کارکنان دولت که در زمان جنگ تحمیلی از تاریخ ۵۹/۶/۳۱ تا ۶۷/۵/۲۷ در مناطق امنیتی درگیر شمال غرب کشور خدمت کرده‌اند برای استفاده از امتیاز کسری یا معافیت خدمت سربازی فرزندان محاسبه خواهد شد و این مدت برای سایر امتیازات ایثارگری مصرحه در قانون قابل محاسبه نیست.عزیزان مشمول در این مقاله در خصوص نحوه محاسبه خدمت در مناطق جنگی مطالبی نوشته ایم و امیدوار هستیم شما همراهان یا خواندن این مقاله به پاسخ تمامی پرسش های خود در خصوص نحوه محاسبه خدمت در مناطق جنگی دست پیدا نمایید ....

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,,

 

 

 

نحوه محاسبه خدمت در مناطق جنگی

هیأت وزیران در جلسه مورخ 8/11/1365 بنا به پیشنهاد کمیته نیروی انسانی کمیسیون ویژه پشتیبانی جنگ هیأت دولت‌موارد ذیل را در مورد کارکنان دستگاههای مذکور در بند یک تصویب نامه شماره 64330 مورخ 23/7/64 هیأت وزیران درصورتی که در مناطق موضوع این تصویب نامه اشتغال داشته باشند تصویب نمودند:

1- هر یک سال خدمت متوالی یا غیرمتوالی این گونه کارکنان رسمی و ثابت در مناطق موضوع این تصویب نامه از لحاظ ترفیع‌یا عناوین مشابه آن هیجده ماه محسوب می‌گردد.

2- کارکنان غیر رسمی و کارگران مشمول قانون کار که در مورد آنان ترفیع یا عناوین مشابه قابل اعمال نمی‌باشد در مقابل هرسال خدمتشان (اعم از متوالی یا غیر متوالی‌) در مناطق موضوع این تصویب نامه به میزان یک درصد حقوق ثابت یا عناوین‌مشابه که در تاریخ تصویب این مصوبه دریافت می‌نمایند به حقوق ثابت آنان اضافه می‌گردد.

3- خدمت این گونه افراد در مناطق موضوع این تصویب نامه برجسته تلقی می‌شود و از تاریخ تصویب این مصوبه در ازاء هرسال خدمت در آن مناطق از پاداش تشویقی معادل یک ماه حقوق و فوق العاده شغل یا اجرت و فوق العاده مخصوص یادستمزد و سایر مزایای مستمر ماهانه برخوردار خواهند شد و در هر حال مجموع پرداختی به آنان از بابت عیدی و پاداش ویا عناوین مشابه آن در هر سال از دو ماه حقوق و مزایای ماهانه آنان تجاوز نخواهد کرد.

4- کسر سال موضوع بندهای 1،2و3 به استثناء مأمورین موضوع بند 10 قابل احتساب نمی‌باشد و برای مأمورین مذکور به‌ازاء هر ماه خدمت به تناسب قابل احتساب می‌باشد.

5- کارکنانی که از تاریخ شروع جنگ تحمیلی (31/6/59) در مناطق موضوع این تصویب نامه اشتغال داشته‌اند مشمول‌بندهای یک و دو خواهند بود لیکن هر گونه آثار مالی ناشی از اجرای آن از تاریخ تصویب این مصوبه خواهد بود.

تبصره- سایر مناطقی که قبل از تصویب این مصوبه شرایط مشابه مناطق این تصویب نامه را داشته‌اند کارکنان ذیربط باپیشنهاد استانداران و تایید کمیته نیروی انسانی کمیسیون ویژه پشتیبانی جنگ هیأت دولت و تصویب کمیسیون مزبور مشمول‌بند فوق خواهند شد.

6- این گونه افراد در صورتی که نتوانند از مرخصی استحقاقی خود استفاده نمایند مرخصی مزبور بطور کامل ذخیره خواهدشد.

7- وزارت مسکن و شهرسازی سازمان زمین شهری بانک‌ها وزارت بازرگانی کلیه تعاونی‌های مسکن و مصرف و سایردستگاهها موظفند تسهیلات و اولویتهائی برای کارکنان مناطق موضوع این تصویب نامه قایل شوند و در احتساب امتیاز برای‌دریافت زمین خانه و کالاهای زندگی سنوات خدمتشان را به ازاء هر سال خدمت در مناطق موضوع این تصویب نامه دو برابرمحسوب نمایند.

8- کارکنان مشمول این مصوبه خدمتشان در مناطق موضوع این تصویب نامه بصورت شبانه روزی می‌باشد در این صورت به‌ازاء هر روز خدمت از ساعات مقرر قانونی آنها 15 ساعت محسوب می‌گردد و به هر حال خدمت آنان در هر ماه از 15 شبانه‌روز کمتر نخواهند بود و آن دسته از کارکنانی که نحوه خدمتشان بصورت عادی (برابر 44 ساعت در هفته‌) می‌باشد به استثناءاین بندو تبصره ذیل آن و بند 5 مشمول سایر مزایای مندرج در این تصویب نامه می‌گردند.

تبصره- با توجه به مبنای محاسبه فوق ساعات خدمت مازاد بر 175 ساعت مقرر قانونی این گونه افراد حداکثر تا 95 ساعت‌فوق العاده اضافه کار ساعتی قابل پرداخت می‌باشد.

9- کارکنان مناطق موضوع این تصویب نامه در صورتی که اسیر یا مفقودالاثر باشند یا شوند و یا به علت حوادث ناشی ازجنگ مجروح یا مصدوم گردند طی مدت معالجه و استراحت پزشکی‌شان از مزایای مندرج در این تصویب نامه برخوردارخواهند بود.

10- کارکنان مأمور به خدمت در مناطق موضوع این تصویب نامه در صورتی که از فوق العاده روزانه مأموریت استفاده ننمایندمشمول مزایای مندرج در این تصویب نامه خواهند بود.
 

 

 

 

کسری یا معافیت خدمت سربازی در مناطق امنیتی درگیر

خدمت کارکنان دولت در مناطق امنیتی درگیر برای کسری یا معافیت خدمت سربازی اظهار کرد: بر اساس تبصره یک بند ۹ سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان، آن دسته از کارکنان دولت که در اجرای وظایف سازمان متبوع خود در طول مدت جنگ تحمیلی در شهر‌های مختلف جنگی و منطقه جنگی حضور داشته‌اند، حسب مورد با تأیید دستگاه یا سازمان مربوطه، رزمنده موظفی تلقی می‌شوند، اما برای حضور در مناطق امنیتی تسهیلاتی در نظر گرفته نشده است.

سردار کمالی گفت: حسب درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کارکنان دولت شاغل در مناطق امنیتی درگیر شمال غرب کشور مبنی بر محاسبه سوابق خدمت آنان برای معافیت یا کسر خدمت سربازی فرزندان آن‌ها، مراتب درخواست آنان مورد موافقت ریاست ستاد کل نیرو‌های مسلح قرار گرفت.

 

 

" عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "

 

 

منبع:نحوه محاسبه خدمت در مناطق جنگی

 

سرباز معلم :شرایط گرفتن امریه سرباز معلم 99 1400-مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -سایت ثبت نام سرباز معلم 99-نحوه گزینش سرباز معلم در سال99 -استخدام رسمی سرباز معلم در سال 99-سوالات مصاحبه حضوری سرباز معلم 99-لیست ارگان های امریه سربازی در سال 99-استخدام سرباز معلم های 79 تا 91-مرخصی تحصیلی با احتساب سنوات چیست؟-طرح استخدام سرباز معلمان در مجلس شورای اسلامی -

معافیت :بالاترین شماره ضعیفی چشم-معافیت تحصیلی چیست؟-منظور از معافیت تحصیلی چیست؟-استعلام معافیت تحصیلی 99-استعلام معافیت تحصیلی برای مشمولان سربازی به چه صورت است-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 99 - 1400-نحوه و شرایط شرایط معافیت کفالت مادر برای فرزند دوم 99-معافیت مشمولان بالای 30 سال 99-معافیت مادر در سال 99 چه شرایطی دارد-چه مدت بعد از طلاق می توان معافیت کفالت گرفت 99-

کسرخدمت:کدام شهرها کسری خدمت دارند؟-کسری خدمت بعد از قطعنامه-مراحل معافیت یا کسر خدمت به خاطر حضور پدر در منطقه عملیاتی-مدارک لازم برای کسری خدمت 12 روزه-استعلام کسری خدمت ایثارگری-نحوه استعلام کسری خدمت 99-شرایط کسر خدمت سربازی 99-معافیت | آیا قوانین جدید معافیت سربازی در سال 99 تغییر خواهد کرد ؟-قوانین جدید کسری خدمت-

آموزشی:آموزشی کجا میفتم-بهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-جذب مشمولانی که بیش از دو سال غیبت دارند توسط سپاه 99-آدرس پادگان های دوره آموزشی 99-آموزشی مرزبانی چند ماه است؟-مدت خدمت سربازی در سال 99 چند ماه است

خرید خدمت سربازی:خرید خدمت سربازی 99 - 1400-آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گردد-جزئیات طرح خرید خدمت سربازی 99-قانون جدید مدت خدمت سربازی 99-تمدید مهلت پرداخت اقساط جریمه مشمولان غایب 99

کد سخا:نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 99-نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی در سال 9-نحوه استعلام اینترنتی وضعیت نظام وظیفه-سامانه سخا سربازی _ نحوه استعلام کد سخا-کد سخا را در سال 99 چگونه دریافت کنیم؟

  • nezamevazifee nezamevazifee
  • ۰
  • ۰

معافیت کفالت به این معنی است که فرد مشمول خدمت سربازی اگر سرپرستی مادر، پدر، خواهر و یا برادر را بر عهده داشته باشد در صورتی که شرایط جدید معافیت کفالت سربازی را داشته باشد از خذمت سربازی معاف خواهد شد. در ادامه به بررسی شرایط جدید معافیت کفالت سربازی خواهیم پرداخت.مشولان عزیز خدمت سربازی در این مقاله در خصوص هزینه معافیت کفالت مادر مطالبی نوشته ایم و امیدواریم این مقاله هم مورد رضایت و توجه همه شما دوستان قرار گیرد ....



 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,,

 


 

هزینه دریافت کارت معافیت سربازی

طبق شرایط جدید معافیت کفالت سربازی افرادی که دارای تحصیلات دکتری تخصصی هستند مبلغ یک میلیون و 300 هزار تومان، افراد دارای تحصیلات دکتری حرفه ای مبلغ یک میلیون و 40 هزار تومان، افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد مبلغ یک میلیون 40 هزار تومان، افراد با مدرک کارشناسی مبلغ 325 هزار تومان، افراد دارای تحصیلات فوق دیپلم مبلغ 325 هزار تومان، افراد دارای مدرک دیپلم 130 هزار تومان و افراد دارای مدرک زیر دیپلم مبلغ 97 هزار و 500 تومان برای دریافت کارت معافیت سربازی خود باید پرداخت کنند.

 


 

 

نحوه اخذ معافیت کفالت والدین طبق شرایط جدید معافیت کفالت سربازی

مشمولانی که قصد دارند از معافیت کفالت مادر خود استفاده کنند باید تنها سرپرست مادر خود باشند. مادری که  با توجه به بررسی شورای پزشکی به دلیل وجود مشکلاتی مانند نقص عضو، بیماری و یا محجور بودن نیازمند مراقبت باشد. مشمولان این ماده تا 30 ماه متوالی می توانند از معافیت کفالت موقت استفاده کنند و در صورت احراز شرایط معافیت به طور دائم از خدمت دوره ضرورت معاف می شوند. در کفالت مادر،ملاک رسیدگی فاقد شوهر بودن یا ناتوانی پدر مشمول در سرپرستی است در نتیجه مواردی مانند جوان بودن ،شاغل بودن مادر و  … ، مانع رسیدگی به تقاضای مشمول نیست.

 

بر اساس شرایط جدید معافیت کفالت سربازی متقاضیان دریافت معافیت کفالت پدر باید مدارک را تهیه و به سازمان نظام وظیفه ارسال کنند. پس از آن تاریخی از سمت سازمان وظیفه عمومی تعیین می شود تا متقاضی با در دست داشتن مدارک مرحله دوم در هیئت رسیدگی شرکت کند تا در صورت تایید هیئت رسیدگی معافیت دائم خود را دریافت کند.

 

 


 

روند رسیدگی به درخواست معافیت کفالت سربازی

مشمولین باید دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را از دفاتر پلیس +10 دریافت کنند سپس باید مدارک مورد نیاز را تکمیل و جمع آوری کنند سپس با مراجعه مجدد به دفاتر پلیس +10 کلیه مدارک مورد نیاز را تحویل دهند. درخواست متقاضی معافیت کفالت توسط سازمان وظیفه عمومی ثبت می شود و بعد از آن مورد بررسی قرار می گیرد. منظام وظیفه اطلاعات مربوط به استعلام ثبت احوال را مورد بررسی قرار می دهد و پس از مدتی دعوتنامه ای را برای حضور مشمول در جلسه هیئت رسیدگی برای او ارسال می کند.


معافیت تک فرزندی زیر مجموعه انواع معافیت کفالت محسوب می‌شود. در برخی از خانواده‌ها فقط یک فرزند پسر وجود دارد. تک پسر بودن به تنهایی نمی‌تواند موجب این شود که فرد مشمول معافیت تک فرزندی را اخذ کند بلکه علاوه بر تک فرزند پسر بودن باید برخی شرایط دیگر نیز در خانواده مشمول وجود داشته باشد تا فرد بتواند از این نوع معافیت سربازی استفاده کند.

افرادی مشمول خدمت سربازی در دوران صلح می‌باشند که اعزام به خدمت سربازی خللی در خانواده و زندگی فرد ایجاد نکند. افرادی که از وضعیت جسمی مساعدی برخوردار نیستند حتی در زمانی که صلح نباشد از خدمت سربازی معاف پزشکی هستند. برخی از افراد به دلیل داشتن مسئولیت نگهداری و سرپرستی خانواده نیز در زمان صلح از خدمت سربازی معاف هستند که به آن معافیت کفالت گفته می‌شود.

در قانون معافیت‌های نظام وظیفه معافیت تک فرزندی را همان معافیت کفالت می‌نامند. افراد مشمولی که تک فرزند پسر باشند، در صورت نیاز خانواده به فرد مشمول به دلیل گذران زندگی، فرد مشمول می‌تواند با داشتن شرایط خاص از معافیت تک فرزندی استفاده کند.
 

 

 

شرایط معافیت

در صورتی که فرد مشمول تک فرزند پسر خانواده باشد و دارای غیبت سربازی نیز نباشد و یا در صورت داشتن غیبت شرایط توجیه غیبت سربازی را داشته باشد، می‌تواند با دارا بودن یکی از شرایط زیر نسبت به اخذ معافیت تک فرزندی یا معافیت کفالت اقدام نمایدپدر فرد مشمول بالای ۷۰ سال سن داشته باشد.پدر مشمول اگر کمتر از ۷۰ سال سن دارد توانایی کار کردن به دلیل بیماری را نداشته باشد و از کار افتاده باشد.
اگر پدر فرد مشمول در این وضعیت باشد پس نمی‌تواند از پس گذران امورات خانواده بر بیاید در نتیجه لازم است فرزند پسر تامین خانواده را بر عهده بگیردپدر فرد مشمول فوت کرده باشد و فرد مشمول وظیفه نگهداری از مادر و دیگر فرزندان را داشته باشد.پدر و مادر مشمول از هم طلاق گرفته باشند. در صورت طلاق پدر و مادر باید سی ماه از تارخ طلاق آن‌ها نیز گذشته باشد و مادر نیز مجدد ازدواج نکرده باشد.خانواده فرد مشمول تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امداد باشندفرد مشمول دارای سه خواهر باشد.امکان دارد فرد مشمول دارای برادر نیز باشد و تک فرزند پسر خانواده نباشد در این صورت هم می‌تواند با دارا بودن برخی ازشرایط از قبیل: برادر سنش کمتر از ۱۸ سال باشد یا برادر نا توان باشد، از معافیت تک فرزندی یا معافیت کفالت استفاده کند.
 

 

 

مراحل اقدام جهت اخذ معافیت تک فرزندی یا کفالت

اگر فرد مشمول که تک فرزند پسر است و دارای یکی از شرایطی است که در بالا گفته شد، می‌تواند نسبت به اخذ معافیت سربازی اقدام نماید.فرد مشمول باید با مراجعه به یکی از دفتر پلیس+۱۰ فرم‌های مربوط به معافیت را دریافت کند سپس باید به تکمیل فرم‌های مربوط به معافیت تک فرزندی بپردازد. پس از تکمیل فرم‌های مربوطه (فرم مشخصات فردی، فرم معاینه پزشکی، فرم سوابق تحصیلی) باید مدارک مورد نیاز را تهیه نماید.

 

 

 

 

شرایط اصلی و مراحل اخذ معافیت کفالت مادر

هر فردی که بخواهد معافیت کفالت مادر خود را بگیرد باید دو شرط اصلی را رعایت کند . اول آن که مادرش فاقد همسر باشد. یعنی یا پدرش فوت کرده باشد و یا مادر از همسرش جدا شده باشد . یعنی سرپرستی نداشته باشدشرط دوم این است که متقاضی به سن 18 سالگی رسیده باشد.معافیت کفالت مادر کمی راه دشواری دارد اما با توجه به راهنمایی های مشاورین صدای مشاور این راه دشوار را می توان هموار کرد و سریع تر به مقصود مورد نظر رسید.

رعایت زمان مشخص شده در آیین نامه کمیسیون معافیت کفالت مادر بسیار حائز اهمیت می باشد . یعنی مادری که از همسرش جدا شده باشد به فرد مشمول برای این شرایط معافیت موقت داده می شود و اگر تا 30 ماه بعد از طلاق و یا فوت پدر مشمول ادامه داشته باشد ،‌پس از گذشت 30 ماه چنانچه مادر فاقد سرپرست باشد ، معافیت موقت وی به معافیت دائم تبدیل خواهد شد .این شرط تنها در این صورت مورد قبول خواهد بود که مادر 30 ماه و بیشتر باید شرایط خودش را حفظ کند و بدون سرپرست باشد و فرد 18 سال را رد کرده باشد تا بتواند معافیت کفالت مادر دریافت کند . در غیر این صورت معافیت دائم به متقاضی تعلق نخواهد گرفت.
 

 

 

 

برای گرفتن معافیت کفالت مادر چه مراحلی را باید طی نمود؟

اثبات فاقد همسر بودن مادر اولویت می باشد و بعد سن مشمول که 18 سال باشد.

در مرحله بعد بایستی برگه شماره یک دفترچه نظام وظیفه را تکمیل کند.

سوم آنکه کپی شناسنامه ( تمامی صفحه ) و کارت ملی خود را به همراه داشته باشد.

کپی آخرین مدرک تحصیلی و برابر اصل شده توسط اداره ثبت اسناد.

برگ تکمیل شده واکسیناسیون یا همان برگ شماره 4 دفترچه اعزام به خدمت نظام وظیفه

اگر فرد مشمول در حال انجام خدمت سربازی باشد باید یک گواهی اشتغال به خدمت از یگان خدمتی خود نیز تهیه کند.

برگ شماره یک دفترچه نظام وظیفه یا همان برگ استعلام وضعیت خود مشمول که نشان می دهد تا کنون به خدمت سربازی اعزام شده است یا خیر

کپی شناسنامه پدر ،‌ مادر ،‌ برادران یا خواهران در صورت وجود

 

 

" عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "

 

 

منبع:هزینه معافیت کفالت مادر

 

 

سرباز معلم :شرایط گرفتن امریه سرباز معلم 99 1400-مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -سایت ثبت نام سرباز معلم 99-نحوه گزینش سرباز معلم در سال99 -استخدام رسمی سرباز معلم در سال 99-سوالات مصاحبه حضوری سرباز معلم 99-لیست ارگان های امریه سربازی در سال 99-استخدام سرباز معلم های 79 تا 91-مرخصی تحصیلی با احتساب سنوات چیست؟-طرح استخدام سرباز معلمان در مجلس شورای اسلامی -

معافیت :بالاترین شماره ضعیفی چشم-معافیت تحصیلی چیست؟-منظور از معافیت تحصیلی چیست؟-استعلام معافیت تحصیلی 99-استعلام معافیت تحصیلی برای مشمولان سربازی به چه صورت است-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 99 - 1400-نحوه و شرایط شرایط معافیت کفالت مادر برای فرزند دوم 99-معافیت مشمولان بالای 30 سال 99-معافیت مادر در سال 99 چه شرایطی دارد-چه مدت بعد از طلاق می توان معافیت کفالت گرفت 99-

کسرخدمت:کدام شهرها کسری خدمت دارند؟-کسری خدمت بعد از قطعنامه-مراحل معافیت یا کسر خدمت به خاطر حضور پدر در منطقه عملیاتی-مدارک لازم برای کسری خدمت 12 روزه-استعلام کسری خدمت ایثارگری-نحوه استعلام کسری خدمت 99-شرایط کسر خدمت سربازی 99-معافیت | آیا قوانین جدید معافیت سربازی در سال 99 تغییر خواهد کرد ؟-قوانین جدید کسری خدمت-

آموزشی:آموزشی کجا میفتم-بهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-جذب مشمولانی که بیش از دو سال غیبت دارند توسط سپاه 99-آدرس پادگان های دوره آموزشی 99-آموزشی مرزبانی چند ماه است؟-مدت خدمت سربازی در سال 99 چند ماه است

خرید خدمت سربازی:خرید خدمت سربازی 99 - 1400-آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گردد-جزئیات طرح خرید خدمت سربازی 99-قانون جدید مدت خدمت سربازی 99-تمدید مهلت پرداخت اقساط جریمه مشمولان غایب 99

کد سخا:نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 99-نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی در سال 9-نحوه استعلام اینترنتی وضعیت نظام وظیفه-سامانه سخا سربازی _ نحوه استعلام کد سخا-کد سخا را در سال 99 چگونه دریافت کنیم؟

  • nezamevazifee nezamevazifee
  • ۰
  • ۰

معافیت کفالت به این معنی است که فرد مشمول خدمت سربازی اگر سرپرستی مادر، پدر، خواهر و یا برادر را بر عهده داشته باشد در صورتی که شرایط جدید معافیت کفالت سربازی را داشته باشد از خذمت سربازی معاف خواهد شد. در ادامه به بررسی شرایط جدید معافیت کفالت سربازی خواهیم پرداخت.مشولان عزیز خدمت سربازی در این مقاله در خصوص هزینه معافیت کفالت مادر مطالبی نوشته ایم و امیدواریم این مقاله هم مورد رضایت و توجه همه شما دوستان قرار گیرد ....



 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,,

 


 

هزینه دریافت کارت معافیت سربازی

طبق شرایط جدید معافیت کفالت سربازی افرادی که دارای تحصیلات دکتری تخصصی هستند مبلغ یک میلیون و 300 هزار تومان، افراد دارای تحصیلات دکتری حرفه ای مبلغ یک میلیون و 40 هزار تومان، افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد مبلغ یک میلیون 40 هزار تومان، افراد با مدرک کارشناسی مبلغ 325 هزار تومان، افراد دارای تحصیلات فوق دیپلم مبلغ 325 هزار تومان، افراد دارای مدرک دیپلم 130 هزار تومان و افراد دارای مدرک زیر دیپلم مبلغ 97 هزار و 500 تومان برای دریافت کارت معافیت سربازی خود باید پرداخت کنند.

 


 

 

نحوه اخذ معافیت کفالت والدین طبق شرایط جدید معافیت کفالت سربازی

مشمولانی که قصد دارند از معافیت کفالت مادر خود استفاده کنند باید تنها سرپرست مادر خود باشند. مادری که  با توجه به بررسی شورای پزشکی به دلیل وجود مشکلاتی مانند نقص عضو، بیماری و یا محجور بودن نیازمند مراقبت باشد. مشمولان این ماده تا 30 ماه متوالی می توانند از معافیت کفالت موقت استفاده کنند و در صورت احراز شرایط معافیت به طور دائم از خدمت دوره ضرورت معاف می شوند. در کفالت مادر،ملاک رسیدگی فاقد شوهر بودن یا ناتوانی پدر مشمول در سرپرستی است در نتیجه مواردی مانند جوان بودن ،شاغل بودن مادر و  … ، مانع رسیدگی به تقاضای مشمول نیست.

 

بر اساس شرایط جدید معافیت کفالت سربازی متقاضیان دریافت معافیت کفالت پدر باید مدارک را تهیه و به سازمان نظام وظیفه ارسال کنند. پس از آن تاریخی از سمت سازمان وظیفه عمومی تعیین می شود تا متقاضی با در دست داشتن مدارک مرحله دوم در هیئت رسیدگی شرکت کند تا در صورت تایید هیئت رسیدگی معافیت دائم خود را دریافت کند.

 

 


 

روند رسیدگی به درخواست معافیت کفالت سربازی

مشمولین باید دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را از دفاتر پلیس +10 دریافت کنند سپس باید مدارک مورد نیاز را تکمیل و جمع آوری کنند سپس با مراجعه مجدد به دفاتر پلیس +10 کلیه مدارک مورد نیاز را تحویل دهند. درخواست متقاضی معافیت کفالت توسط سازمان وظیفه عمومی ثبت می شود و بعد از آن مورد بررسی قرار می گیرد. منظام وظیفه اطلاعات مربوط به استعلام ثبت احوال را مورد بررسی قرار می دهد و پس از مدتی دعوتنامه ای را برای حضور مشمول در جلسه هیئت رسیدگی برای او ارسال می کند.


معافیت تک فرزندی زیر مجموعه انواع معافیت کفالت محسوب می‌شود. در برخی از خانواده‌ها فقط یک فرزند پسر وجود دارد. تک پسر بودن به تنهایی نمی‌تواند موجب این شود که فرد مشمول معافیت تک فرزندی را اخذ کند بلکه علاوه بر تک فرزند پسر بودن باید برخی شرایط دیگر نیز در خانواده مشمول وجود داشته باشد تا فرد بتواند از این نوع معافیت سربازی استفاده کند.

افرادی مشمول خدمت سربازی در دوران صلح می‌باشند که اعزام به خدمت سربازی خللی در خانواده و زندگی فرد ایجاد نکند. افرادی که از وضعیت جسمی مساعدی برخوردار نیستند حتی در زمانی که صلح نباشد از خدمت سربازی معاف پزشکی هستند. برخی از افراد به دلیل داشتن مسئولیت نگهداری و سرپرستی خانواده نیز در زمان صلح از خدمت سربازی معاف هستند که به آن معافیت کفالت گفته می‌شود.

در قانون معافیت‌های نظام وظیفه معافیت تک فرزندی را همان معافیت کفالت می‌نامند. افراد مشمولی که تک فرزند پسر باشند، در صورت نیاز خانواده به فرد مشمول به دلیل گذران زندگی، فرد مشمول می‌تواند با داشتن شرایط خاص از معافیت تک فرزندی استفاده کند.
 

 

 

شرایط معافیت

در صورتی که فرد مشمول تک فرزند پسر خانواده باشد و دارای غیبت سربازی نیز نباشد و یا در صورت داشتن غیبت شرایط توجیه غیبت سربازی را داشته باشد، می‌تواند با دارا بودن یکی از شرایط زیر نسبت به اخذ معافیت تک فرزندی یا معافیت کفالت اقدام نمایدپدر فرد مشمول بالای ۷۰ سال سن داشته باشد.پدر مشمول اگر کمتر از ۷۰ سال سن دارد توانایی کار کردن به دلیل بیماری را نداشته باشد و از کار افتاده باشد.
اگر پدر فرد مشمول در این وضعیت باشد پس نمی‌تواند از پس گذران امورات خانواده بر بیاید در نتیجه لازم است فرزند پسر تامین خانواده را بر عهده بگیردپدر فرد مشمول فوت کرده باشد و فرد مشمول وظیفه نگهداری از مادر و دیگر فرزندان را داشته باشد.پدر و مادر مشمول از هم طلاق گرفته باشند. در صورت طلاق پدر و مادر باید سی ماه از تارخ طلاق آن‌ها نیز گذشته باشد و مادر نیز مجدد ازدواج نکرده باشد.خانواده فرد مشمول تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امداد باشندفرد مشمول دارای سه خواهر باشد.امکان دارد فرد مشمول دارای برادر نیز باشد و تک فرزند پسر خانواده نباشد در این صورت هم می‌تواند با دارا بودن برخی ازشرایط از قبیل: برادر سنش کمتر از ۱۸ سال باشد یا برادر نا توان باشد، از معافیت تک فرزندی یا معافیت کفالت استفاده کند.
 

 

 

مراحل اقدام جهت اخذ معافیت تک فرزندی یا کفالت

اگر فرد مشمول که تک فرزند پسر است و دارای یکی از شرایطی است که در بالا گفته شد، می‌تواند نسبت به اخذ معافیت سربازی اقدام نماید.فرد مشمول باید با مراجعه به یکی از دفتر پلیس+۱۰ فرم‌های مربوط به معافیت را دریافت کند سپس باید به تکمیل فرم‌های مربوط به معافیت تک فرزندی بپردازد. پس از تکمیل فرم‌های مربوطه (فرم مشخصات فردی، فرم معاینه پزشکی، فرم سوابق تحصیلی) باید مدارک مورد نیاز را تهیه نماید.

 

 

 

 

شرایط اصلی و مراحل اخذ معافیت کفالت مادر

هر فردی که بخواهد معافیت کفالت مادر خود را بگیرد باید دو شرط اصلی را رعایت کند . اول آن که مادرش فاقد همسر باشد. یعنی یا پدرش فوت کرده باشد و یا مادر از همسرش جدا شده باشد . یعنی سرپرستی نداشته باشدشرط دوم این است که متقاضی به سن 18 سالگی رسیده باشد.معافیت کفالت مادر کمی راه دشواری دارد اما با توجه به راهنمایی های مشاورین صدای مشاور این راه دشوار را می توان هموار کرد و سریع تر به مقصود مورد نظر رسید.

رعایت زمان مشخص شده در آیین نامه کمیسیون معافیت کفالت مادر بسیار حائز اهمیت می باشد . یعنی مادری که از همسرش جدا شده باشد به فرد مشمول برای این شرایط معافیت موقت داده می شود و اگر تا 30 ماه بعد از طلاق و یا فوت پدر مشمول ادامه داشته باشد ،‌پس از گذشت 30 ماه چنانچه مادر فاقد سرپرست باشد ، معافیت موقت وی به معافیت دائم تبدیل خواهد شد .این شرط تنها در این صورت مورد قبول خواهد بود که مادر 30 ماه و بیشتر باید شرایط خودش را حفظ کند و بدون سرپرست باشد و فرد 18 سال را رد کرده باشد تا بتواند معافیت کفالت مادر دریافت کند . در غیر این صورت معافیت دائم به متقاضی تعلق نخواهد گرفت.
 

 

 

 

برای گرفتن معافیت کفالت مادر چه مراحلی را باید طی نمود؟

اثبات فاقد همسر بودن مادر اولویت می باشد و بعد سن مشمول که 18 سال باشد.

در مرحله بعد بایستی برگه شماره یک دفترچه نظام وظیفه را تکمیل کند.

سوم آنکه کپی شناسنامه ( تمامی صفحه ) و کارت ملی خود را به همراه داشته باشد.

کپی آخرین مدرک تحصیلی و برابر اصل شده توسط اداره ثبت اسناد.

برگ تکمیل شده واکسیناسیون یا همان برگ شماره 4 دفترچه اعزام به خدمت نظام وظیفه

اگر فرد مشمول در حال انجام خدمت سربازی باشد باید یک گواهی اشتغال به خدمت از یگان خدمتی خود نیز تهیه کند.

برگ شماره یک دفترچه نظام وظیفه یا همان برگ استعلام وضعیت خود مشمول که نشان می دهد تا کنون به خدمت سربازی اعزام شده است یا خیر

کپی شناسنامه پدر ،‌ مادر ،‌ برادران یا خواهران در صورت وجود

 

 

" عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "

 

 

منبع:هزینه معافیت کفالت مادر

 

 

سرباز معلم :شرایط گرفتن امریه سرباز معلم 99 1400-مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -سایت ثبت نام سرباز معلم 99-نحوه گزینش سرباز معلم در سال99 -استخدام رسمی سرباز معلم در سال 99-سوالات مصاحبه حضوری سرباز معلم 99-لیست ارگان های امریه سربازی در سال 99-استخدام سرباز معلم های 79 تا 91-مرخصی تحصیلی با احتساب سنوات چیست؟-طرح استخدام سرباز معلمان در مجلس شورای اسلامی -

معافیت :بالاترین شماره ضعیفی چشم-معافیت تحصیلی چیست؟-منظور از معافیت تحصیلی چیست؟-استعلام معافیت تحصیلی 99-استعلام معافیت تحصیلی برای مشمولان سربازی به چه صورت است-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 99 - 1400-نحوه و شرایط شرایط معافیت کفالت مادر برای فرزند دوم 99-معافیت مشمولان بالای 30 سال 99-معافیت مادر در سال 99 چه شرایطی دارد-چه مدت بعد از طلاق می توان معافیت کفالت گرفت 99-

کسرخدمت:کدام شهرها کسری خدمت دارند؟-کسری خدمت بعد از قطعنامه-مراحل معافیت یا کسر خدمت به خاطر حضور پدر در منطقه عملیاتی-مدارک لازم برای کسری خدمت 12 روزه-استعلام کسری خدمت ایثارگری-نحوه استعلام کسری خدمت 99-شرایط کسر خدمت سربازی 99-معافیت | آیا قوانین جدید معافیت سربازی در سال 99 تغییر خواهد کرد ؟-قوانین جدید کسری خدمت-

آموزشی:آموزشی کجا میفتم-بهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-جذب مشمولانی که بیش از دو سال غیبت دارند توسط سپاه 99-آدرس پادگان های دوره آموزشی 99-آموزشی مرزبانی چند ماه است؟-مدت خدمت سربازی در سال 99 چند ماه است

خرید خدمت سربازی:خرید خدمت سربازی 99 - 1400-آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گردد-جزئیات طرح خرید خدمت سربازی 99-قانون جدید مدت خدمت سربازی 99-تمدید مهلت پرداخت اقساط جریمه مشمولان غایب 99

کد سخا:نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 99-نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی در سال 9-نحوه استعلام اینترنتی وضعیت نظام وظیفه-سامانه سخا سربازی _ نحوه استعلام کد سخا-کد سخا را در سال 99 چگونه دریافت کنیم؟

  • nezamevazifee nezamevazifee
  • ۰
  • ۰

معافیت کفالت به این معنی است که فرد مشمول خدمت سربازی اگر سرپرستی مادر، پدر، خواهر و یا برادر را بر عهده داشته باشد در صورتی که شرایط جدید معافیت کفالت سربازی را داشته باشد از خذمت سربازی معاف خواهد شد. در ادامه به بررسی شرایط جدید معافیت کفالت سربازی خواهیم پرداخت.مشولان عزیز خدمت سربازی در این مقاله در خصوص هزینه معافیت کفالت مادر مطالبی نوشته ایم و امیدواریم این مقاله هم مورد رضایت و توجه همه شما دوستان قرار گیرد ....



 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,,

 


 

هزینه دریافت کارت معافیت سربازی

طبق شرایط جدید معافیت کفالت سربازی افرادی که دارای تحصیلات دکتری تخصصی هستند مبلغ یک میلیون و 300 هزار تومان، افراد دارای تحصیلات دکتری حرفه ای مبلغ یک میلیون و 40 هزار تومان، افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد مبلغ یک میلیون 40 هزار تومان، افراد با مدرک کارشناسی مبلغ 325 هزار تومان، افراد دارای تحصیلات فوق دیپلم مبلغ 325 هزار تومان، افراد دارای مدرک دیپلم 130 هزار تومان و افراد دارای مدرک زیر دیپلم مبلغ 97 هزار و 500 تومان برای دریافت کارت معافیت سربازی خود باید پرداخت کنند.

 


 

 

نحوه اخذ معافیت کفالت والدین طبق شرایط جدید معافیت کفالت سربازی

مشمولانی که قصد دارند از معافیت کفالت مادر خود استفاده کنند باید تنها سرپرست مادر خود باشند. مادری که  با توجه به بررسی شورای پزشکی به دلیل وجود مشکلاتی مانند نقص عضو، بیماری و یا محجور بودن نیازمند مراقبت باشد. مشمولان این ماده تا 30 ماه متوالی می توانند از معافیت کفالت موقت استفاده کنند و در صورت احراز شرایط معافیت به طور دائم از خدمت دوره ضرورت معاف می شوند. در کفالت مادر،ملاک رسیدگی فاقد شوهر بودن یا ناتوانی پدر مشمول در سرپرستی است در نتیجه مواردی مانند جوان بودن ،شاغل بودن مادر و  … ، مانع رسیدگی به تقاضای مشمول نیست.

 

بر اساس شرایط جدید معافیت کفالت سربازی متقاضیان دریافت معافیت کفالت پدر باید مدارک را تهیه و به سازمان نظام وظیفه ارسال کنند. پس از آن تاریخی از سمت سازمان وظیفه عمومی تعیین می شود تا متقاضی با در دست داشتن مدارک مرحله دوم در هیئت رسیدگی شرکت کند تا در صورت تایید هیئت رسیدگی معافیت دائم خود را دریافت کند.

 

 


 

روند رسیدگی به درخواست معافیت کفالت سربازی

مشمولین باید دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را از دفاتر پلیس +10 دریافت کنند سپس باید مدارک مورد نیاز را تکمیل و جمع آوری کنند سپس با مراجعه مجدد به دفاتر پلیس +10 کلیه مدارک مورد نیاز را تحویل دهند. درخواست متقاضی معافیت کفالت توسط سازمان وظیفه عمومی ثبت می شود و بعد از آن مورد بررسی قرار می گیرد. منظام وظیفه اطلاعات مربوط به استعلام ثبت احوال را مورد بررسی قرار می دهد و پس از مدتی دعوتنامه ای را برای حضور مشمول در جلسه هیئت رسیدگی برای او ارسال می کند.


معافیت تک فرزندی زیر مجموعه انواع معافیت کفالت محسوب می‌شود. در برخی از خانواده‌ها فقط یک فرزند پسر وجود دارد. تک پسر بودن به تنهایی نمی‌تواند موجب این شود که فرد مشمول معافیت تک فرزندی را اخذ کند بلکه علاوه بر تک فرزند پسر بودن باید برخی شرایط دیگر نیز در خانواده مشمول وجود داشته باشد تا فرد بتواند از این نوع معافیت سربازی استفاده کند.

افرادی مشمول خدمت سربازی در دوران صلح می‌باشند که اعزام به خدمت سربازی خللی در خانواده و زندگی فرد ایجاد نکند. افرادی که از وضعیت جسمی مساعدی برخوردار نیستند حتی در زمانی که صلح نباشد از خدمت سربازی معاف پزشکی هستند. برخی از افراد به دلیل داشتن مسئولیت نگهداری و سرپرستی خانواده نیز در زمان صلح از خدمت سربازی معاف هستند که به آن معافیت کفالت گفته می‌شود.

در قانون معافیت‌های نظام وظیفه معافیت تک فرزندی را همان معافیت کفالت می‌نامند. افراد مشمولی که تک فرزند پسر باشند، در صورت نیاز خانواده به فرد مشمول به دلیل گذران زندگی، فرد مشمول می‌تواند با داشتن شرایط خاص از معافیت تک فرزندی استفاده کند.
 

 

 

شرایط معافیت

در صورتی که فرد مشمول تک فرزند پسر خانواده باشد و دارای غیبت سربازی نیز نباشد و یا در صورت داشتن غیبت شرایط توجیه غیبت سربازی را داشته باشد، می‌تواند با دارا بودن یکی از شرایط زیر نسبت به اخذ معافیت تک فرزندی یا معافیت کفالت اقدام نمایدپدر فرد مشمول بالای ۷۰ سال سن داشته باشد.پدر مشمول اگر کمتر از ۷۰ سال سن دارد توانایی کار کردن به دلیل بیماری را نداشته باشد و از کار افتاده باشد.
اگر پدر فرد مشمول در این وضعیت باشد پس نمی‌تواند از پس گذران امورات خانواده بر بیاید در نتیجه لازم است فرزند پسر تامین خانواده را بر عهده بگیردپدر فرد مشمول فوت کرده باشد و فرد مشمول وظیفه نگهداری از مادر و دیگر فرزندان را داشته باشد.پدر و مادر مشمول از هم طلاق گرفته باشند. در صورت طلاق پدر و مادر باید سی ماه از تارخ طلاق آن‌ها نیز گذشته باشد و مادر نیز مجدد ازدواج نکرده باشد.خانواده فرد مشمول تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امداد باشندفرد مشمول دارای سه خواهر باشد.امکان دارد فرد مشمول دارای برادر نیز باشد و تک فرزند پسر خانواده نباشد در این صورت هم می‌تواند با دارا بودن برخی ازشرایط از قبیل: برادر سنش کمتر از ۱۸ سال باشد یا برادر نا توان باشد، از معافیت تک فرزندی یا معافیت کفالت استفاده کند.
 

 

 

مراحل اقدام جهت اخذ معافیت تک فرزندی یا کفالت

اگر فرد مشمول که تک فرزند پسر است و دارای یکی از شرایطی است که در بالا گفته شد، می‌تواند نسبت به اخذ معافیت سربازی اقدام نماید.فرد مشمول باید با مراجعه به یکی از دفتر پلیس+۱۰ فرم‌های مربوط به معافیت را دریافت کند سپس باید به تکمیل فرم‌های مربوط به معافیت تک فرزندی بپردازد. پس از تکمیل فرم‌های مربوطه (فرم مشخصات فردی، فرم معاینه پزشکی، فرم سوابق تحصیلی) باید مدارک مورد نیاز را تهیه نماید.

 

 

 

 

شرایط اصلی و مراحل اخذ معافیت کفالت مادر

هر فردی که بخواهد معافیت کفالت مادر خود را بگیرد باید دو شرط اصلی را رعایت کند . اول آن که مادرش فاقد همسر باشد. یعنی یا پدرش فوت کرده باشد و یا مادر از همسرش جدا شده باشد . یعنی سرپرستی نداشته باشدشرط دوم این است که متقاضی به سن 18 سالگی رسیده باشد.معافیت کفالت مادر کمی راه دشواری دارد اما با توجه به راهنمایی های مشاورین صدای مشاور این راه دشوار را می توان هموار کرد و سریع تر به مقصود مورد نظر رسید.

رعایت زمان مشخص شده در آیین نامه کمیسیون معافیت کفالت مادر بسیار حائز اهمیت می باشد . یعنی مادری که از همسرش جدا شده باشد به فرد مشمول برای این شرایط معافیت موقت داده می شود و اگر تا 30 ماه بعد از طلاق و یا فوت پدر مشمول ادامه داشته باشد ،‌پس از گذشت 30 ماه چنانچه مادر فاقد سرپرست باشد ، معافیت موقت وی به معافیت دائم تبدیل خواهد شد .این شرط تنها در این صورت مورد قبول خواهد بود که مادر 30 ماه و بیشتر باید شرایط خودش را حفظ کند و بدون سرپرست باشد و فرد 18 سال را رد کرده باشد تا بتواند معافیت کفالت مادر دریافت کند . در غیر این صورت معافیت دائم به متقاضی تعلق نخواهد گرفت.
 

 

 

 

برای گرفتن معافیت کفالت مادر چه مراحلی را باید طی نمود؟

اثبات فاقد همسر بودن مادر اولویت می باشد و بعد سن مشمول که 18 سال باشد.

در مرحله بعد بایستی برگه شماره یک دفترچه نظام وظیفه را تکمیل کند.

سوم آنکه کپی شناسنامه ( تمامی صفحه ) و کارت ملی خود را به همراه داشته باشد.

کپی آخرین مدرک تحصیلی و برابر اصل شده توسط اداره ثبت اسناد.

برگ تکمیل شده واکسیناسیون یا همان برگ شماره 4 دفترچه اعزام به خدمت نظام وظیفه

اگر فرد مشمول در حال انجام خدمت سربازی باشد باید یک گواهی اشتغال به خدمت از یگان خدمتی خود نیز تهیه کند.

برگ شماره یک دفترچه نظام وظیفه یا همان برگ استعلام وضعیت خود مشمول که نشان می دهد تا کنون به خدمت سربازی اعزام شده است یا خیر

کپی شناسنامه پدر ،‌ مادر ،‌ برادران یا خواهران در صورت وجود

 

 

" عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "

 

 

منبع:هزینه معافیت کفالت مادر

 

 

سرباز معلم :شرایط گرفتن امریه سرباز معلم 99 1400-مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -سایت ثبت نام سرباز معلم 99-نحوه گزینش سرباز معلم در سال99 -استخدام رسمی سرباز معلم در سال 99-سوالات مصاحبه حضوری سرباز معلم 99-لیست ارگان های امریه سربازی در سال 99-استخدام سرباز معلم های 79 تا 91-مرخصی تحصیلی با احتساب سنوات چیست؟-طرح استخدام سرباز معلمان در مجلس شورای اسلامی -

معافیت :بالاترین شماره ضعیفی چشم-معافیت تحصیلی چیست؟-منظور از معافیت تحصیلی چیست؟-استعلام معافیت تحصیلی 99-استعلام معافیت تحصیلی برای مشمولان سربازی به چه صورت است-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 99 - 1400-نحوه و شرایط شرایط معافیت کفالت مادر برای فرزند دوم 99-معافیت مشمولان بالای 30 سال 99-معافیت مادر در سال 99 چه شرایطی دارد-چه مدت بعد از طلاق می توان معافیت کفالت گرفت 99-

کسرخدمت:کدام شهرها کسری خدمت دارند؟-کسری خدمت بعد از قطعنامه-مراحل معافیت یا کسر خدمت به خاطر حضور پدر در منطقه عملیاتی-مدارک لازم برای کسری خدمت 12 روزه-استعلام کسری خدمت ایثارگری-نحوه استعلام کسری خدمت 99-شرایط کسر خدمت سربازی 99-معافیت | آیا قوانین جدید معافیت سربازی در سال 99 تغییر خواهد کرد ؟-قوانین جدید کسری خدمت-

آموزشی:آموزشی کجا میفتم-بهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-جذب مشمولانی که بیش از دو سال غیبت دارند توسط سپاه 99-آدرس پادگان های دوره آموزشی 99-آموزشی مرزبانی چند ماه است؟-مدت خدمت سربازی در سال 99 چند ماه است

خرید خدمت سربازی:خرید خدمت سربازی 99 - 1400-آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گردد-جزئیات طرح خرید خدمت سربازی 99-قانون جدید مدت خدمت سربازی 99-تمدید مهلت پرداخت اقساط جریمه مشمولان غایب 99

کد سخا:نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 99-نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی در سال 9-نحوه استعلام اینترنتی وضعیت نظام وظیفه-سامانه سخا سربازی _ نحوه استعلام کد سخا-کد سخا را در سال 99 چگونه دریافت کنیم؟

  • nezamevazifee nezamevazifee
  • ۰
  • ۰

معافیت کفالت به این معنی است که فرد مشمول خدمت سربازی اگر سرپرستی مادر، پدر، خواهر و یا برادر را بر عهده داشته باشد در صورتی که شرایط جدید معافیت کفالت سربازی را داشته باشد از خذمت سربازی معاف خواهد شد. در ادامه به بررسی شرایط جدید معافیت کفالت سربازی خواهیم پرداخت.مشولان عزیز خدمت سربازی در این مقاله در خصوص هزینه معافیت کفالت مادر مطالبی نوشته ایم و امیدواریم این مقاله هم مورد رضایت و توجه همه شما دوستان قرار گیرد ....



 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,,

 


 

هزینه دریافت کارت معافیت سربازی

طبق شرایط جدید معافیت کفالت سربازی افرادی که دارای تحصیلات دکتری تخصصی هستند مبلغ یک میلیون و 300 هزار تومان، افراد دارای تحصیلات دکتری حرفه ای مبلغ یک میلیون و 40 هزار تومان، افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد مبلغ یک میلیون 40 هزار تومان، افراد با مدرک کارشناسی مبلغ 325 هزار تومان، افراد دارای تحصیلات فوق دیپلم مبلغ 325 هزار تومان، افراد دارای مدرک دیپلم 130 هزار تومان و افراد دارای مدرک زیر دیپلم مبلغ 97 هزار و 500 تومان برای دریافت کارت معافیت سربازی خود باید پرداخت کنند.

 


 

 

نحوه اخذ معافیت کفالت والدین طبق شرایط جدید معافیت کفالت سربازی

مشمولانی که قصد دارند از معافیت کفالت مادر خود استفاده کنند باید تنها سرپرست مادر خود باشند. مادری که  با توجه به بررسی شورای پزشکی به دلیل وجود مشکلاتی مانند نقص عضو، بیماری و یا محجور بودن نیازمند مراقبت باشد. مشمولان این ماده تا 30 ماه متوالی می توانند از معافیت کفالت موقت استفاده کنند و در صورت احراز شرایط معافیت به طور دائم از خدمت دوره ضرورت معاف می شوند. در کفالت مادر،ملاک رسیدگی فاقد شوهر بودن یا ناتوانی پدر مشمول در سرپرستی است در نتیجه مواردی مانند جوان بودن ،شاغل بودن مادر و  … ، مانع رسیدگی به تقاضای مشمول نیست.

 

بر اساس شرایط جدید معافیت کفالت سربازی متقاضیان دریافت معافیت کفالت پدر باید مدارک را تهیه و به سازمان نظام وظیفه ارسال کنند. پس از آن تاریخی از سمت سازمان وظیفه عمومی تعیین می شود تا متقاضی با در دست داشتن مدارک مرحله دوم در هیئت رسیدگی شرکت کند تا در صورت تایید هیئت رسیدگی معافیت دائم خود را دریافت کند.

 

 


 

روند رسیدگی به درخواست معافیت کفالت سربازی

مشمولین باید دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را از دفاتر پلیس +10 دریافت کنند سپس باید مدارک مورد نیاز را تکمیل و جمع آوری کنند سپس با مراجعه مجدد به دفاتر پلیس +10 کلیه مدارک مورد نیاز را تحویل دهند. درخواست متقاضی معافیت کفالت توسط سازمان وظیفه عمومی ثبت می شود و بعد از آن مورد بررسی قرار می گیرد. منظام وظیفه اطلاعات مربوط به استعلام ثبت احوال را مورد بررسی قرار می دهد و پس از مدتی دعوتنامه ای را برای حضور مشمول در جلسه هیئت رسیدگی برای او ارسال می کند.


معافیت تک فرزندی زیر مجموعه انواع معافیت کفالت محسوب می‌شود. در برخی از خانواده‌ها فقط یک فرزند پسر وجود دارد. تک پسر بودن به تنهایی نمی‌تواند موجب این شود که فرد مشمول معافیت تک فرزندی را اخذ کند بلکه علاوه بر تک فرزند پسر بودن باید برخی شرایط دیگر نیز در خانواده مشمول وجود داشته باشد تا فرد بتواند از این نوع معافیت سربازی استفاده کند.

افرادی مشمول خدمت سربازی در دوران صلح می‌باشند که اعزام به خدمت سربازی خللی در خانواده و زندگی فرد ایجاد نکند. افرادی که از وضعیت جسمی مساعدی برخوردار نیستند حتی در زمانی که صلح نباشد از خدمت سربازی معاف پزشکی هستند. برخی از افراد به دلیل داشتن مسئولیت نگهداری و سرپرستی خانواده نیز در زمان صلح از خدمت سربازی معاف هستند که به آن معافیت کفالت گفته می‌شود.

در قانون معافیت‌های نظام وظیفه معافیت تک فرزندی را همان معافیت کفالت می‌نامند. افراد مشمولی که تک فرزند پسر باشند، در صورت نیاز خانواده به فرد مشمول به دلیل گذران زندگی، فرد مشمول می‌تواند با داشتن شرایط خاص از معافیت تک فرزندی استفاده کند.
 

 

 

شرایط معافیت

در صورتی که فرد مشمول تک فرزند پسر خانواده باشد و دارای غیبت سربازی نیز نباشد و یا در صورت داشتن غیبت شرایط توجیه غیبت سربازی را داشته باشد، می‌تواند با دارا بودن یکی از شرایط زیر نسبت به اخذ معافیت تک فرزندی یا معافیت کفالت اقدام نمایدپدر فرد مشمول بالای ۷۰ سال سن داشته باشد.پدر مشمول اگر کمتر از ۷۰ سال سن دارد توانایی کار کردن به دلیل بیماری را نداشته باشد و از کار افتاده باشد.
اگر پدر فرد مشمول در این وضعیت باشد پس نمی‌تواند از پس گذران امورات خانواده بر بیاید در نتیجه لازم است فرزند پسر تامین خانواده را بر عهده بگیردپدر فرد مشمول فوت کرده باشد و فرد مشمول وظیفه نگهداری از مادر و دیگر فرزندان را داشته باشد.پدر و مادر مشمول از هم طلاق گرفته باشند. در صورت طلاق پدر و مادر باید سی ماه از تارخ طلاق آن‌ها نیز گذشته باشد و مادر نیز مجدد ازدواج نکرده باشد.خانواده فرد مشمول تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امداد باشندفرد مشمول دارای سه خواهر باشد.امکان دارد فرد مشمول دارای برادر نیز باشد و تک فرزند پسر خانواده نباشد در این صورت هم می‌تواند با دارا بودن برخی ازشرایط از قبیل: برادر سنش کمتر از ۱۸ سال باشد یا برادر نا توان باشد، از معافیت تک فرزندی یا معافیت کفالت استفاده کند.
 

 

 

مراحل اقدام جهت اخذ معافیت تک فرزندی یا کفالت

اگر فرد مشمول که تک فرزند پسر است و دارای یکی از شرایطی است که در بالا گفته شد، می‌تواند نسبت به اخذ معافیت سربازی اقدام نماید.فرد مشمول باید با مراجعه به یکی از دفتر پلیس+۱۰ فرم‌های مربوط به معافیت را دریافت کند سپس باید به تکمیل فرم‌های مربوط به معافیت تک فرزندی بپردازد. پس از تکمیل فرم‌های مربوطه (فرم مشخصات فردی، فرم معاینه پزشکی، فرم سوابق تحصیلی) باید مدارک مورد نیاز را تهیه نماید.

 

 

 

 

شرایط اصلی و مراحل اخذ معافیت کفالت مادر

هر فردی که بخواهد معافیت کفالت مادر خود را بگیرد باید دو شرط اصلی را رعایت کند . اول آن که مادرش فاقد همسر باشد. یعنی یا پدرش فوت کرده باشد و یا مادر از همسرش جدا شده باشد . یعنی سرپرستی نداشته باشدشرط دوم این است که متقاضی به سن 18 سالگی رسیده باشد.معافیت کفالت مادر کمی راه دشواری دارد اما با توجه به راهنمایی های مشاورین صدای مشاور این راه دشوار را می توان هموار کرد و سریع تر به مقصود مورد نظر رسید.

رعایت زمان مشخص شده در آیین نامه کمیسیون معافیت کفالت مادر بسیار حائز اهمیت می باشد . یعنی مادری که از همسرش جدا شده باشد به فرد مشمول برای این شرایط معافیت موقت داده می شود و اگر تا 30 ماه بعد از طلاق و یا فوت پدر مشمول ادامه داشته باشد ،‌پس از گذشت 30 ماه چنانچه مادر فاقد سرپرست باشد ، معافیت موقت وی به معافیت دائم تبدیل خواهد شد .این شرط تنها در این صورت مورد قبول خواهد بود که مادر 30 ماه و بیشتر باید شرایط خودش را حفظ کند و بدون سرپرست باشد و فرد 18 سال را رد کرده باشد تا بتواند معافیت کفالت مادر دریافت کند . در غیر این صورت معافیت دائم به متقاضی تعلق نخواهد گرفت.
 

 

 

 

برای گرفتن معافیت کفالت مادر چه مراحلی را باید طی نمود؟

اثبات فاقد همسر بودن مادر اولویت می باشد و بعد سن مشمول که 18 سال باشد.

در مرحله بعد بایستی برگه شماره یک دفترچه نظام وظیفه را تکمیل کند.

سوم آنکه کپی شناسنامه ( تمامی صفحه ) و کارت ملی خود را به همراه داشته باشد.

کپی آخرین مدرک تحصیلی و برابر اصل شده توسط اداره ثبت اسناد.

برگ تکمیل شده واکسیناسیون یا همان برگ شماره 4 دفترچه اعزام به خدمت نظام وظیفه

اگر فرد مشمول در حال انجام خدمت سربازی باشد باید یک گواهی اشتغال به خدمت از یگان خدمتی خود نیز تهیه کند.

برگ شماره یک دفترچه نظام وظیفه یا همان برگ استعلام وضعیت خود مشمول که نشان می دهد تا کنون به خدمت سربازی اعزام شده است یا خیر

کپی شناسنامه پدر ،‌ مادر ،‌ برادران یا خواهران در صورت وجود

 

 

" عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "

 

 

منبع:هزینه معافیت کفالت مادر

 

 

سرباز معلم :شرایط گرفتن امریه سرباز معلم 99 1400-مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -سایت ثبت نام سرباز معلم 99-نحوه گزینش سرباز معلم در سال99 -استخدام رسمی سرباز معلم در سال 99-سوالات مصاحبه حضوری سرباز معلم 99-لیست ارگان های امریه سربازی در سال 99-استخدام سرباز معلم های 79 تا 91-مرخصی تحصیلی با احتساب سنوات چیست؟-طرح استخدام سرباز معلمان در مجلس شورای اسلامی -

معافیت :بالاترین شماره ضعیفی چشم-معافیت تحصیلی چیست؟-منظور از معافیت تحصیلی چیست؟-استعلام معافیت تحصیلی 99-استعلام معافیت تحصیلی برای مشمولان سربازی به چه صورت است-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 99 - 1400-نحوه و شرایط شرایط معافیت کفالت مادر برای فرزند دوم 99-معافیت مشمولان بالای 30 سال 99-معافیت مادر در سال 99 چه شرایطی دارد-چه مدت بعد از طلاق می توان معافیت کفالت گرفت 99-

کسرخدمت:کدام شهرها کسری خدمت دارند؟-کسری خدمت بعد از قطعنامه-مراحل معافیت یا کسر خدمت به خاطر حضور پدر در منطقه عملیاتی-مدارک لازم برای کسری خدمت 12 روزه-استعلام کسری خدمت ایثارگری-نحوه استعلام کسری خدمت 99-شرایط کسر خدمت سربازی 99-معافیت | آیا قوانین جدید معافیت سربازی در سال 99 تغییر خواهد کرد ؟-قوانین جدید کسری خدمت-

آموزشی:آموزشی کجا میفتم-بهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-جذب مشمولانی که بیش از دو سال غیبت دارند توسط سپاه 99-آدرس پادگان های دوره آموزشی 99-آموزشی مرزبانی چند ماه است؟-مدت خدمت سربازی در سال 99 چند ماه است

خرید خدمت سربازی:خرید خدمت سربازی 99 - 1400-آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گردد-جزئیات طرح خرید خدمت سربازی 99-قانون جدید مدت خدمت سربازی 99-تمدید مهلت پرداخت اقساط جریمه مشمولان غایب 99

کد سخا:نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 99-نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی در سال 9-نحوه استعلام اینترنتی وضعیت نظام وظیفه-سامانه سخا سربازی _ نحوه استعلام کد سخا-کد سخا را در سال 99 چگونه دریافت کنیم؟

  • nezamevazifee nezamevazifee
  • ۰
  • ۰

معافیت کفالت به این معنی است که فرد مشمول خدمت سربازی اگر سرپرستی مادر، پدر، خواهر و یا برادر را بر عهده داشته باشد در صورتی که شرایط جدید معافیت کفالت سربازی را داشته باشد از خذمت سربازی معاف خواهد شد. در ادامه به بررسی شرایط جدید معافیت کفالت سربازی خواهیم پرداخت.مشولان عزیز خدمت سربازی در این مقاله در خصوص هزینه معافیت کفالت مادر مطالبی نوشته ایم و امیدواریم این مقاله هم مورد رضایت و توجه همه شما دوستان قرار گیرد ....



 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,,

 


 

هزینه دریافت کارت معافیت سربازی

طبق شرایط جدید معافیت کفالت سربازی افرادی که دارای تحصیلات دکتری تخصصی هستند مبلغ یک میلیون و 300 هزار تومان، افراد دارای تحصیلات دکتری حرفه ای مبلغ یک میلیون و 40 هزار تومان، افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد مبلغ یک میلیون 40 هزار تومان، افراد با مدرک کارشناسی مبلغ 325 هزار تومان، افراد دارای تحصیلات فوق دیپلم مبلغ 325 هزار تومان، افراد دارای مدرک دیپلم 130 هزار تومان و افراد دارای مدرک زیر دیپلم مبلغ 97 هزار و 500 تومان برای دریافت کارت معافیت سربازی خود باید پرداخت کنند.

 


 

 

نحوه اخذ معافیت کفالت والدین طبق شرایط جدید معافیت کفالت سربازی

مشمولانی که قصد دارند از معافیت کفالت مادر خود استفاده کنند باید تنها سرپرست مادر خود باشند. مادری که  با توجه به بررسی شورای پزشکی به دلیل وجود مشکلاتی مانند نقص عضو، بیماری و یا محجور بودن نیازمند مراقبت باشد. مشمولان این ماده تا 30 ماه متوالی می توانند از معافیت کفالت موقت استفاده کنند و در صورت احراز شرایط معافیت به طور دائم از خدمت دوره ضرورت معاف می شوند. در کفالت مادر،ملاک رسیدگی فاقد شوهر بودن یا ناتوانی پدر مشمول در سرپرستی است در نتیجه مواردی مانند جوان بودن ،شاغل بودن مادر و  … ، مانع رسیدگی به تقاضای مشمول نیست.

 

بر اساس شرایط جدید معافیت کفالت سربازی متقاضیان دریافت معافیت کفالت پدر باید مدارک را تهیه و به سازمان نظام وظیفه ارسال کنند. پس از آن تاریخی از سمت سازمان وظیفه عمومی تعیین می شود تا متقاضی با در دست داشتن مدارک مرحله دوم در هیئت رسیدگی شرکت کند تا در صورت تایید هیئت رسیدگی معافیت دائم خود را دریافت کند.

 

 


 

روند رسیدگی به درخواست معافیت کفالت سربازی

مشمولین باید دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را از دفاتر پلیس +10 دریافت کنند سپس باید مدارک مورد نیاز را تکمیل و جمع آوری کنند سپس با مراجعه مجدد به دفاتر پلیس +10 کلیه مدارک مورد نیاز را تحویل دهند. درخواست متقاضی معافیت کفالت توسط سازمان وظیفه عمومی ثبت می شود و بعد از آن مورد بررسی قرار می گیرد. منظام وظیفه اطلاعات مربوط به استعلام ثبت احوال را مورد بررسی قرار می دهد و پس از مدتی دعوتنامه ای را برای حضور مشمول در جلسه هیئت رسیدگی برای او ارسال می کند.


معافیت تک فرزندی زیر مجموعه انواع معافیت کفالت محسوب می‌شود. در برخی از خانواده‌ها فقط یک فرزند پسر وجود دارد. تک پسر بودن به تنهایی نمی‌تواند موجب این شود که فرد مشمول معافیت تک فرزندی را اخذ کند بلکه علاوه بر تک فرزند پسر بودن باید برخی شرایط دیگر نیز در خانواده مشمول وجود داشته باشد تا فرد بتواند از این نوع معافیت سربازی استفاده کند.

افرادی مشمول خدمت سربازی در دوران صلح می‌باشند که اعزام به خدمت سربازی خللی در خانواده و زندگی فرد ایجاد نکند. افرادی که از وضعیت جسمی مساعدی برخوردار نیستند حتی در زمانی که صلح نباشد از خدمت سربازی معاف پزشکی هستند. برخی از افراد به دلیل داشتن مسئولیت نگهداری و سرپرستی خانواده نیز در زمان صلح از خدمت سربازی معاف هستند که به آن معافیت کفالت گفته می‌شود.

در قانون معافیت‌های نظام وظیفه معافیت تک فرزندی را همان معافیت کفالت می‌نامند. افراد مشمولی که تک فرزند پسر باشند، در صورت نیاز خانواده به فرد مشمول به دلیل گذران زندگی، فرد مشمول می‌تواند با داشتن شرایط خاص از معافیت تک فرزندی استفاده کند.
 

 

 

شرایط معافیت

در صورتی که فرد مشمول تک فرزند پسر خانواده باشد و دارای غیبت سربازی نیز نباشد و یا در صورت داشتن غیبت شرایط توجیه غیبت سربازی را داشته باشد، می‌تواند با دارا بودن یکی از شرایط زیر نسبت به اخذ معافیت تک فرزندی یا معافیت کفالت اقدام نمایدپدر فرد مشمول بالای ۷۰ سال سن داشته باشد.پدر مشمول اگر کمتر از ۷۰ سال سن دارد توانایی کار کردن به دلیل بیماری را نداشته باشد و از کار افتاده باشد.
اگر پدر فرد مشمول در این وضعیت باشد پس نمی‌تواند از پس گذران امورات خانواده بر بیاید در نتیجه لازم است فرزند پسر تامین خانواده را بر عهده بگیردپدر فرد مشمول فوت کرده باشد و فرد مشمول وظیفه نگهداری از مادر و دیگر فرزندان را داشته باشد.پدر و مادر مشمول از هم طلاق گرفته باشند. در صورت طلاق پدر و مادر باید سی ماه از تارخ طلاق آن‌ها نیز گذشته باشد و مادر نیز مجدد ازدواج نکرده باشد.خانواده فرد مشمول تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امداد باشندفرد مشمول دارای سه خواهر باشد.امکان دارد فرد مشمول دارای برادر نیز باشد و تک فرزند پسر خانواده نباشد در این صورت هم می‌تواند با دارا بودن برخی ازشرایط از قبیل: برادر سنش کمتر از ۱۸ سال باشد یا برادر نا توان باشد، از معافیت تک فرزندی یا معافیت کفالت استفاده کند.
 

 

 

مراحل اقدام جهت اخذ معافیت تک فرزندی یا کفالت

اگر فرد مشمول که تک فرزند پسر است و دارای یکی از شرایطی است که در بالا گفته شد، می‌تواند نسبت به اخذ معافیت سربازی اقدام نماید.فرد مشمول باید با مراجعه به یکی از دفتر پلیس+۱۰ فرم‌های مربوط به معافیت را دریافت کند سپس باید به تکمیل فرم‌های مربوط به معافیت تک فرزندی بپردازد. پس از تکمیل فرم‌های مربوطه (فرم مشخصات فردی، فرم معاینه پزشکی، فرم سوابق تحصیلی) باید مدارک مورد نیاز را تهیه نماید.

 

 

 

 

شرایط اصلی و مراحل اخذ معافیت کفالت مادر

هر فردی که بخواهد معافیت کفالت مادر خود را بگیرد باید دو شرط اصلی را رعایت کند . اول آن که مادرش فاقد همسر باشد. یعنی یا پدرش فوت کرده باشد و یا مادر از همسرش جدا شده باشد . یعنی سرپرستی نداشته باشدشرط دوم این است که متقاضی به سن 18 سالگی رسیده باشد.معافیت کفالت مادر کمی راه دشواری دارد اما با توجه به راهنمایی های مشاورین صدای مشاور این راه دشوار را می توان هموار کرد و سریع تر به مقصود مورد نظر رسید.

رعایت زمان مشخص شده در آیین نامه کمیسیون معافیت کفالت مادر بسیار حائز اهمیت می باشد . یعنی مادری که از همسرش جدا شده باشد به فرد مشمول برای این شرایط معافیت موقت داده می شود و اگر تا 30 ماه بعد از طلاق و یا فوت پدر مشمول ادامه داشته باشد ،‌پس از گذشت 30 ماه چنانچه مادر فاقد سرپرست باشد ، معافیت موقت وی به معافیت دائم تبدیل خواهد شد .این شرط تنها در این صورت مورد قبول خواهد بود که مادر 30 ماه و بیشتر باید شرایط خودش را حفظ کند و بدون سرپرست باشد و فرد 18 سال را رد کرده باشد تا بتواند معافیت کفالت مادر دریافت کند . در غیر این صورت معافیت دائم به متقاضی تعلق نخواهد گرفت.
 

 

 

 

برای گرفتن معافیت کفالت مادر چه مراحلی را باید طی نمود؟

اثبات فاقد همسر بودن مادر اولویت می باشد و بعد سن مشمول که 18 سال باشد.

در مرحله بعد بایستی برگه شماره یک دفترچه نظام وظیفه را تکمیل کند.

سوم آنکه کپی شناسنامه ( تمامی صفحه ) و کارت ملی خود را به همراه داشته باشد.

کپی آخرین مدرک تحصیلی و برابر اصل شده توسط اداره ثبت اسناد.

برگ تکمیل شده واکسیناسیون یا همان برگ شماره 4 دفترچه اعزام به خدمت نظام وظیفه

اگر فرد مشمول در حال انجام خدمت سربازی باشد باید یک گواهی اشتغال به خدمت از یگان خدمتی خود نیز تهیه کند.

برگ شماره یک دفترچه نظام وظیفه یا همان برگ استعلام وضعیت خود مشمول که نشان می دهد تا کنون به خدمت سربازی اعزام شده است یا خیر

کپی شناسنامه پدر ،‌ مادر ،‌ برادران یا خواهران در صورت وجود

 

 

" عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "

 

 

منبع:هزینه معافیت کفالت مادر

 

 

سرباز معلم :شرایط گرفتن امریه سرباز معلم 99 1400-مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -سایت ثبت نام سرباز معلم 99-نحوه گزینش سرباز معلم در سال99 -استخدام رسمی سرباز معلم در سال 99-سوالات مصاحبه حضوری سرباز معلم 99-لیست ارگان های امریه سربازی در سال 99-استخدام سرباز معلم های 79 تا 91-مرخصی تحصیلی با احتساب سنوات چیست؟-طرح استخدام سرباز معلمان در مجلس شورای اسلامی -

معافیت :بالاترین شماره ضعیفی چشم-معافیت تحصیلی چیست؟-منظور از معافیت تحصیلی چیست؟-استعلام معافیت تحصیلی 99-استعلام معافیت تحصیلی برای مشمولان سربازی به چه صورت است-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 99 - 1400-نحوه و شرایط شرایط معافیت کفالت مادر برای فرزند دوم 99-معافیت مشمولان بالای 30 سال 99-معافیت مادر در سال 99 چه شرایطی دارد-چه مدت بعد از طلاق می توان معافیت کفالت گرفت 99-

کسرخدمت:کدام شهرها کسری خدمت دارند؟-کسری خدمت بعد از قطعنامه-مراحل معافیت یا کسر خدمت به خاطر حضور پدر در منطقه عملیاتی-مدارک لازم برای کسری خدمت 12 روزه-استعلام کسری خدمت ایثارگری-نحوه استعلام کسری خدمت 99-شرایط کسر خدمت سربازی 99-معافیت | آیا قوانین جدید معافیت سربازی در سال 99 تغییر خواهد کرد ؟-قوانین جدید کسری خدمت-

آموزشی:آموزشی کجا میفتم-بهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-جذب مشمولانی که بیش از دو سال غیبت دارند توسط سپاه 99-آدرس پادگان های دوره آموزشی 99-آموزشی مرزبانی چند ماه است؟-مدت خدمت سربازی در سال 99 چند ماه است

خرید خدمت سربازی:خرید خدمت سربازی 99 - 1400-آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گردد-جزئیات طرح خرید خدمت سربازی 99-قانون جدید مدت خدمت سربازی 99-تمدید مهلت پرداخت اقساط جریمه مشمولان غایب 99

کد سخا:نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 99-نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی در سال 9-نحوه استعلام اینترنتی وضعیت نظام وظیفه-سامانه سخا سربازی _ نحوه استعلام کد سخا-کد سخا را در سال 99 چگونه دریافت کنیم؟

  • nezamevazifee nezamevazifee
  • ۰
  • ۰

معافیت کفالت به این معنی است که فرد مشمول خدمت سربازی اگر سرپرستی مادر، پدر، خواهر و یا برادر را بر عهده داشته باشد در صورتی که شرایط جدید معافیت کفالت سربازی را داشته باشد از خذمت سربازی معاف خواهد شد. در ادامه به بررسی شرایط جدید معافیت کفالت سربازی خواهیم پرداخت.مشولان عزیز خدمت سربازی در این مقاله در خصوص هزینه معافیت کفالت مادر مطالبی نوشته ایم و امیدواریم این مقاله هم مورد رضایت و توجه همه شما دوستان قرار گیرد ....



 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,,

 


 

هزینه دریافت کارت معافیت سربازی

طبق شرایط جدید معافیت کفالت سربازی افرادی که دارای تحصیلات دکتری تخصصی هستند مبلغ یک میلیون و 300 هزار تومان، افراد دارای تحصیلات دکتری حرفه ای مبلغ یک میلیون و 40 هزار تومان، افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد مبلغ یک میلیون 40 هزار تومان، افراد با مدرک کارشناسی مبلغ 325 هزار تومان، افراد دارای تحصیلات فوق دیپلم مبلغ 325 هزار تومان، افراد دارای مدرک دیپلم 130 هزار تومان و افراد دارای مدرک زیر دیپلم مبلغ 97 هزار و 500 تومان برای دریافت کارت معافیت سربازی خود باید پرداخت کنند.

 


 

 

نحوه اخذ معافیت کفالت والدین طبق شرایط جدید معافیت کفالت سربازی

مشمولانی که قصد دارند از معافیت کفالت مادر خود استفاده کنند باید تنها سرپرست مادر خود باشند. مادری که  با توجه به بررسی شورای پزشکی به دلیل وجود مشکلاتی مانند نقص عضو، بیماری و یا محجور بودن نیازمند مراقبت باشد. مشمولان این ماده تا 30 ماه متوالی می توانند از معافیت کفالت موقت استفاده کنند و در صورت احراز شرایط معافیت به طور دائم از خدمت دوره ضرورت معاف می شوند. در کفالت مادر،ملاک رسیدگی فاقد شوهر بودن یا ناتوانی پدر مشمول در سرپرستی است در نتیجه مواردی مانند جوان بودن ،شاغل بودن مادر و  … ، مانع رسیدگی به تقاضای مشمول نیست.

 

بر اساس شرایط جدید معافیت کفالت سربازی متقاضیان دریافت معافیت کفالت پدر باید مدارک را تهیه و به سازمان نظام وظیفه ارسال کنند. پس از آن تاریخی از سمت سازمان وظیفه عمومی تعیین می شود تا متقاضی با در دست داشتن مدارک مرحله دوم در هیئت رسیدگی شرکت کند تا در صورت تایید هیئت رسیدگی معافیت دائم خود را دریافت کند.

 

 


 

روند رسیدگی به درخواست معافیت کفالت سربازی

مشمولین باید دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را از دفاتر پلیس +10 دریافت کنند سپس باید مدارک مورد نیاز را تکمیل و جمع آوری کنند سپس با مراجعه مجدد به دفاتر پلیس +10 کلیه مدارک مورد نیاز را تحویل دهند. درخواست متقاضی معافیت کفالت توسط سازمان وظیفه عمومی ثبت می شود و بعد از آن مورد بررسی قرار می گیرد. منظام وظیفه اطلاعات مربوط به استعلام ثبت احوال را مورد بررسی قرار می دهد و پس از مدتی دعوتنامه ای را برای حضور مشمول در جلسه هیئت رسیدگی برای او ارسال می کند.


معافیت تک فرزندی زیر مجموعه انواع معافیت کفالت محسوب می‌شود. در برخی از خانواده‌ها فقط یک فرزند پسر وجود دارد. تک پسر بودن به تنهایی نمی‌تواند موجب این شود که فرد مشمول معافیت تک فرزندی را اخذ کند بلکه علاوه بر تک فرزند پسر بودن باید برخی شرایط دیگر نیز در خانواده مشمول وجود داشته باشد تا فرد بتواند از این نوع معافیت سربازی استفاده کند.

افرادی مشمول خدمت سربازی در دوران صلح می‌باشند که اعزام به خدمت سربازی خللی در خانواده و زندگی فرد ایجاد نکند. افرادی که از وضعیت جسمی مساعدی برخوردار نیستند حتی در زمانی که صلح نباشد از خدمت سربازی معاف پزشکی هستند. برخی از افراد به دلیل داشتن مسئولیت نگهداری و سرپرستی خانواده نیز در زمان صلح از خدمت سربازی معاف هستند که به آن معافیت کفالت گفته می‌شود.

در قانون معافیت‌های نظام وظیفه معافیت تک فرزندی را همان معافیت کفالت می‌نامند. افراد مشمولی که تک فرزند پسر باشند، در صورت نیاز خانواده به فرد مشمول به دلیل گذران زندگی، فرد مشمول می‌تواند با داشتن شرایط خاص از معافیت تک فرزندی استفاده کند.
 

 

 

شرایط معافیت

در صورتی که فرد مشمول تک فرزند پسر خانواده باشد و دارای غیبت سربازی نیز نباشد و یا در صورت داشتن غیبت شرایط توجیه غیبت سربازی را داشته باشد، می‌تواند با دارا بودن یکی از شرایط زیر نسبت به اخذ معافیت تک فرزندی یا معافیت کفالت اقدام نمایدپدر فرد مشمول بالای ۷۰ سال سن داشته باشد.پدر مشمول اگر کمتر از ۷۰ سال سن دارد توانایی کار کردن به دلیل بیماری را نداشته باشد و از کار افتاده باشد.
اگر پدر فرد مشمول در این وضعیت باشد پس نمی‌تواند از پس گذران امورات خانواده بر بیاید در نتیجه لازم است فرزند پسر تامین خانواده را بر عهده بگیردپدر فرد مشمول فوت کرده باشد و فرد مشمول وظیفه نگهداری از مادر و دیگر فرزندان را داشته باشد.پدر و مادر مشمول از هم طلاق گرفته باشند. در صورت طلاق پدر و مادر باید سی ماه از تارخ طلاق آن‌ها نیز گذشته باشد و مادر نیز مجدد ازدواج نکرده باشد.خانواده فرد مشمول تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امداد باشندفرد مشمول دارای سه خواهر باشد.امکان دارد فرد مشمول دارای برادر نیز باشد و تک فرزند پسر خانواده نباشد در این صورت هم می‌تواند با دارا بودن برخی ازشرایط از قبیل: برادر سنش کمتر از ۱۸ سال باشد یا برادر نا توان باشد، از معافیت تک فرزندی یا معافیت کفالت استفاده کند.
 

 

 

مراحل اقدام جهت اخذ معافیت تک فرزندی یا کفالت

اگر فرد مشمول که تک فرزند پسر است و دارای یکی از شرایطی است که در بالا گفته شد، می‌تواند نسبت به اخذ معافیت سربازی اقدام نماید.فرد مشمول باید با مراجعه به یکی از دفتر پلیس+۱۰ فرم‌های مربوط به معافیت را دریافت کند سپس باید به تکمیل فرم‌های مربوط به معافیت تک فرزندی بپردازد. پس از تکمیل فرم‌های مربوطه (فرم مشخصات فردی، فرم معاینه پزشکی، فرم سوابق تحصیلی) باید مدارک مورد نیاز را تهیه نماید.

 

 

 

 

شرایط اصلی و مراحل اخذ معافیت کفالت مادر

هر فردی که بخواهد معافیت کفالت مادر خود را بگیرد باید دو شرط اصلی را رعایت کند . اول آن که مادرش فاقد همسر باشد. یعنی یا پدرش فوت کرده باشد و یا مادر از همسرش جدا شده باشد . یعنی سرپرستی نداشته باشدشرط دوم این است که متقاضی به سن 18 سالگی رسیده باشد.معافیت کفالت مادر کمی راه دشواری دارد اما با توجه به راهنمایی های مشاورین صدای مشاور این راه دشوار را می توان هموار کرد و سریع تر به مقصود مورد نظر رسید.

رعایت زمان مشخص شده در آیین نامه کمیسیون معافیت کفالت مادر بسیار حائز اهمیت می باشد . یعنی مادری که از همسرش جدا شده باشد به فرد مشمول برای این شرایط معافیت موقت داده می شود و اگر تا 30 ماه بعد از طلاق و یا فوت پدر مشمول ادامه داشته باشد ،‌پس از گذشت 30 ماه چنانچه مادر فاقد سرپرست باشد ، معافیت موقت وی به معافیت دائم تبدیل خواهد شد .این شرط تنها در این صورت مورد قبول خواهد بود که مادر 30 ماه و بیشتر باید شرایط خودش را حفظ کند و بدون سرپرست باشد و فرد 18 سال را رد کرده باشد تا بتواند معافیت کفالت مادر دریافت کند . در غیر این صورت معافیت دائم به متقاضی تعلق نخواهد گرفت.
 

 

 

 

برای گرفتن معافیت کفالت مادر چه مراحلی را باید طی نمود؟

اثبات فاقد همسر بودن مادر اولویت می باشد و بعد سن مشمول که 18 سال باشد.

در مرحله بعد بایستی برگه شماره یک دفترچه نظام وظیفه را تکمیل کند.

سوم آنکه کپی شناسنامه ( تمامی صفحه ) و کارت ملی خود را به همراه داشته باشد.

کپی آخرین مدرک تحصیلی و برابر اصل شده توسط اداره ثبت اسناد.

برگ تکمیل شده واکسیناسیون یا همان برگ شماره 4 دفترچه اعزام به خدمت نظام وظیفه

اگر فرد مشمول در حال انجام خدمت سربازی باشد باید یک گواهی اشتغال به خدمت از یگان خدمتی خود نیز تهیه کند.

برگ شماره یک دفترچه نظام وظیفه یا همان برگ استعلام وضعیت خود مشمول که نشان می دهد تا کنون به خدمت سربازی اعزام شده است یا خیر

کپی شناسنامه پدر ،‌ مادر ،‌ برادران یا خواهران در صورت وجود

 

 

" عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "

 

 

منبع:هزینه معافیت کفالت مادر

 

 

سرباز معلم :شرایط گرفتن امریه سرباز معلم 99 1400-مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -سایت ثبت نام سرباز معلم 99-نحوه گزینش سرباز معلم در سال99 -استخدام رسمی سرباز معلم در سال 99-سوالات مصاحبه حضوری سرباز معلم 99-لیست ارگان های امریه سربازی در سال 99-استخدام سرباز معلم های 79 تا 91-مرخصی تحصیلی با احتساب سنوات چیست؟-طرح استخدام سرباز معلمان در مجلس شورای اسلامی -

معافیت :بالاترین شماره ضعیفی چشم-معافیت تحصیلی چیست؟-منظور از معافیت تحصیلی چیست؟-استعلام معافیت تحصیلی 99-استعلام معافیت تحصیلی برای مشمولان سربازی به چه صورت است-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 99 - 1400-نحوه و شرایط شرایط معافیت کفالت مادر برای فرزند دوم 99-معافیت مشمولان بالای 30 سال 99-معافیت مادر در سال 99 چه شرایطی دارد-چه مدت بعد از طلاق می توان معافیت کفالت گرفت 99-

کسرخدمت:کدام شهرها کسری خدمت دارند؟-کسری خدمت بعد از قطعنامه-مراحل معافیت یا کسر خدمت به خاطر حضور پدر در منطقه عملیاتی-مدارک لازم برای کسری خدمت 12 روزه-استعلام کسری خدمت ایثارگری-نحوه استعلام کسری خدمت 99-شرایط کسر خدمت سربازی 99-معافیت | آیا قوانین جدید معافیت سربازی در سال 99 تغییر خواهد کرد ؟-قوانین جدید کسری خدمت-

آموزشی:آموزشی کجا میفتم-بهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-جذب مشمولانی که بیش از دو سال غیبت دارند توسط سپاه 99-آدرس پادگان های دوره آموزشی 99-آموزشی مرزبانی چند ماه است؟-مدت خدمت سربازی در سال 99 چند ماه است

خرید خدمت سربازی:خرید خدمت سربازی 99 - 1400-آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گردد-جزئیات طرح خرید خدمت سربازی 99-قانون جدید مدت خدمت سربازی 99-تمدید مهلت پرداخت اقساط جریمه مشمولان غایب 99

کد سخا:نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 99-نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی در سال 9-نحوه استعلام اینترنتی وضعیت نظام وظیفه-سامانه سخا سربازی _ نحوه استعلام کد سخا-کد سخا را در سال 99 چگونه دریافت کنیم؟

  • nezamevazifee nezamevazifee
  • ۰
  • ۰

v

افرادی که مشمول خدمت سربازی هستند در صورتی که تنها کفیل والدین خود باشند با داشتن شرایطی می‌توانند از خدمت سربازی معاف شوند. یکی از شرایط استفاده از معافیت کفالت این است که مشمول، تنها مراقب و نگهدارنده پدر با سن ۷۰ سال تمام یا کمتر از ۷۰ سالی که نیازبه مراقبت دارد، باشد.مشمولان عزیز خدمت سربازی در این مقاله در خصوص مشمولین معافیت کفالت مطالبی نوشته ایم و امیدوار هستیم این مقاله هم مورد رضایت و توجه همه شمات دوستان همراه قرار گیرد ...
 

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,,

 

 

 

معافیت کفالت پدر 70 سال

سن ۷۰ سال تمام به عنوان کهولت سن برای پدر در نظر گرفته شده و پدری که به سن ۷۰ سال تمام (وارد سن ۷۱ سالگی شده) رسیده باشد به عنوان نیازمند به مراقبت تلقی می‌شود و با در نظر گرفتن سایر ضوابط، طرح پرونده به منظور استفاده از کفالت در هیئت رسیدگی بلامانع خواهد بود.رئیس اداره منابع انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح اظهار داشت:در برخی از موراد مشمول پدری بیمار که زیر ۷۰ سال سن دارد باشد و بنا به رای شورای پزشکی وظیفه عمومی نیازمند به مراقبت تشخیص داده شود می‌تواند از معافیت کفالت نیز استفاده کند.مشمولان خدمت وظیفه عمومی در نظر داشته باشند که برای بهره‌مندی از معافیت‌های کفالت، باید به سن ۱۸ سال تمام در هنگام طرح پرونده در هیئت رسیدگی رسیده باشند. همچنین نداشتن غیبت، یگانه مراقب یا نگهدارنده (سرپرست) بودن نیز از دیگر شروط اصلی برای دریافت معافیت کفالت است.همچنین برخی از مشمولان که در حین تحصیل هستند، درباره امکان درخواست معافیت کفالت سوالاتی دارند که بهتر است بدانند: با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل معتبر، رسیدگی به ادعای کفالت بلامانع است.

 

 

 

 

برادر بیمار بالای ۱۸ سال برای معافیت کفالت

البته مشمولان باید در نظر داشته باشند که وجود برادر بیمار بالای ۱۸ سال برای معافیت کفالت مانع است و چنانچه به تشخیص شورای پزشکی برادر بیمار قادر به سرپرستی و نگهداری مکفول نباشد، در آن صورت تنها فرزند ذکور سالم بالای ۱۸ سال می‌تواند درخواست معافیت کفالت دهد.منظور از مکفول، کسی است که تحت تکفل مشمول قرار می‌گیرد و پدر- مادر- پدربزرگ- مادربزرگ- خواهر- برادر- همسر- فرزند به عنوان مکفول محسوب می‌شوند.همچنین برخی از مشمولان خدمت وظیفه عمومی و سربازان درباره شرایط اختصاصی کفالت پدر سوالاتی دارند که در ادامه این گزارش پاسخ خواهیم داد.

گفتنی است؛ همه‌ افراد و مشمولانی که تک فرزند ذکور خانواده باشند، نمی‌توانند برای معافیت کفالت پدر درخواست کنند، چراکه به سن پدر و وضعیت جسمانی او بستگی دارد و میزان سن پدر برای معافیت فرزند باید ۷۰ سال تمام باشد، البته اگر سن پدر کمتر از ۷۰ سال و بیمار باشد، در صورتی که به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی پدر به علت بیماری نیازمند به مراقب تشخیص داده شود، می‌توان درخواست رسیدگی داد و در شمول معافیت کفالت قرار می‌گیرد.همچنین، اگر برادر یا برادران دیگر فرد مشمول وظیفه در محل سکونت پدر ۷۰ سال یا بیمار نباشند و به عنوان مثال در کشوری دیگر سکونت داشته باشند، نمی‌توان درخواست کفالت داد و آن مشمول متقاضی باید تنها فرزند ذکور بالای ۱۸ سال خانواده باشد، مگر آن که برادر یا برادران صرفا به علت بیماری یا معلولیت قادر به نگهداری از پدر نباشند.

گفتنی است، این موارد در حالی است که پدر ۷۰ ساله یا بیمار نمی‌تواند برای معافیت فرزند خوانده خود اقدامی انجام دهد.درباره تاثیرگذاری تغییرات سنی در شناسنامه پدر نیز بهتر است بدانید: بر اساس مقررات قانون وظیفه عمومی مندرجات و سن اول پدر ملاک رسیدگی است و اگر اصلاحی در شناسنامه صورت گرفته باشد، سن اصلاح شده ملاک رسیدگی نخواهد بود، اما اگر سند سجلی پدر با رأی مراجع قضایی ابطال شده باشد و شناسنامه جدیدی را اخذ کرده باشد، شناسنامه جدید او ملاک رسیدگی است.

 

" عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "



منبع:مشمولین معافیت کفالت

 

 

سرباز معلم :شرایط گرفتن امریه سرباز معلم 99 1400-مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -سایت ثبت نام سرباز معلم 99-نحوه گزینش سرباز معلم در سال99 -استخدام رسمی سرباز معلم در سال 99-سوالات مصاحبه حضوری سرباز معلم 99-لیست ارگان های امریه سربازی در سال 99-استخدام سرباز معلم های 79 تا 91-مرخصی تحصیلی با احتساب سنوات چیست؟-طرح استخدام سرباز معلمان در مجلس شورای اسلامی -

معافیت :بالاترین شماره ضعیفی چشم-معافیت تحصیلی چیست؟-منظور از معافیت تحصیلی چیست؟-استعلام معافیت تحصیلی 99-استعلام معافیت تحصیلی برای مشمولان سربازی به چه صورت است-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 99 - 1400-نحوه و شرایط شرایط معافیت کفالت مادر برای فرزند دوم 99-معافیت مشمولان بالای 30 سال 99-معافیت مادر در سال 99 چه شرایطی دارد-چه مدت بعد از طلاق می توان معافیت کفالت گرفت 99-

کسرخدمت:کدام شهرها کسری خدمت دارند؟-کسری خدمت بعد از قطعنامه-مراحل معافیت یا کسر خدمت به خاطر حضور پدر در منطقه عملیاتی-مدارک لازم برای کسری خدمت 12 روزه-استعلام کسری خدمت ایثارگری-نحوه استعلام کسری خدمت 99-شرایط کسر خدمت سربازی 99-معافیت | آیا قوانین جدید معافیت سربازی در سال 99 تغییر خواهد کرد ؟-قوانین جدید کسری خدمت-

آموزشی:آموزشی کجا میفتم-بهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-جذب مشمولانی که بیش از دو سال غیبت دارند توسط سپاه 99-آدرس پادگان های دوره آموزشی 99-آموزشی مرزبانی چند ماه است؟-مدت خدمت سربازی در سال 99 چند ماه است

خرید خدمت سربازی:خرید خدمت سربازی 99 - 1400-آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گردد-جزئیات طرح خرید خدمت سربازی 99-قانون جدید مدت خدمت سربازی 99-تمدید مهلت پرداخت اقساط جریمه مشمولان غایب 99

کد سخا:نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 99-نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی در سال 9-نحوه استعلام اینترنتی وضعیت نظام وظیفه-سامانه سخا سربازی _ نحوه استعلام کد سخا-کد سخا را در سال 99 چگونه دریافت کنیم؟

  • nezamevazifee nezamevazifee
  • ۰
  • ۰

v

افرادی که مشمول خدمت سربازی هستند در صورتی که تنها کفیل والدین خود باشند با داشتن شرایطی می‌توانند از خدمت سربازی معاف شوند. یکی از شرایط استفاده از معافیت کفالت این است که مشمول، تنها مراقب و نگهدارنده پدر با سن ۷۰ سال تمام یا کمتر از ۷۰ سالی که نیازبه مراقبت دارد، باشد.مشمولان عزیز خدمت سربازی در این مقاله در خصوص مشمولین معافیت کفالت مطالبی نوشته ایم و امیدوار هستیم این مقاله هم مورد رضایت و توجه همه شمات دوستان همراه قرار گیرد ...
 

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,,

 

 

 

معافیت کفالت پدر 70 سال

سن ۷۰ سال تمام به عنوان کهولت سن برای پدر در نظر گرفته شده و پدری که به سن ۷۰ سال تمام (وارد سن ۷۱ سالگی شده) رسیده باشد به عنوان نیازمند به مراقبت تلقی می‌شود و با در نظر گرفتن سایر ضوابط، طرح پرونده به منظور استفاده از کفالت در هیئت رسیدگی بلامانع خواهد بود.رئیس اداره منابع انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح اظهار داشت:در برخی از موراد مشمول پدری بیمار که زیر ۷۰ سال سن دارد باشد و بنا به رای شورای پزشکی وظیفه عمومی نیازمند به مراقبت تشخیص داده شود می‌تواند از معافیت کفالت نیز استفاده کند.مشمولان خدمت وظیفه عمومی در نظر داشته باشند که برای بهره‌مندی از معافیت‌های کفالت، باید به سن ۱۸ سال تمام در هنگام طرح پرونده در هیئت رسیدگی رسیده باشند. همچنین نداشتن غیبت، یگانه مراقب یا نگهدارنده (سرپرست) بودن نیز از دیگر شروط اصلی برای دریافت معافیت کفالت است.همچنین برخی از مشمولان که در حین تحصیل هستند، درباره امکان درخواست معافیت کفالت سوالاتی دارند که بهتر است بدانند: با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل معتبر، رسیدگی به ادعای کفالت بلامانع است.

 

 

 

 

برادر بیمار بالای ۱۸ سال برای معافیت کفالت

البته مشمولان باید در نظر داشته باشند که وجود برادر بیمار بالای ۱۸ سال برای معافیت کفالت مانع است و چنانچه به تشخیص شورای پزشکی برادر بیمار قادر به سرپرستی و نگهداری مکفول نباشد، در آن صورت تنها فرزند ذکور سالم بالای ۱۸ سال می‌تواند درخواست معافیت کفالت دهد.منظور از مکفول، کسی است که تحت تکفل مشمول قرار می‌گیرد و پدر- مادر- پدربزرگ- مادربزرگ- خواهر- برادر- همسر- فرزند به عنوان مکفول محسوب می‌شوند.همچنین برخی از مشمولان خدمت وظیفه عمومی و سربازان درباره شرایط اختصاصی کفالت پدر سوالاتی دارند که در ادامه این گزارش پاسخ خواهیم داد.

گفتنی است؛ همه‌ افراد و مشمولانی که تک فرزند ذکور خانواده باشند، نمی‌توانند برای معافیت کفالت پدر درخواست کنند، چراکه به سن پدر و وضعیت جسمانی او بستگی دارد و میزان سن پدر برای معافیت فرزند باید ۷۰ سال تمام باشد، البته اگر سن پدر کمتر از ۷۰ سال و بیمار باشد، در صورتی که به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی پدر به علت بیماری نیازمند به مراقب تشخیص داده شود، می‌توان درخواست رسیدگی داد و در شمول معافیت کفالت قرار می‌گیرد.همچنین، اگر برادر یا برادران دیگر فرد مشمول وظیفه در محل سکونت پدر ۷۰ سال یا بیمار نباشند و به عنوان مثال در کشوری دیگر سکونت داشته باشند، نمی‌توان درخواست کفالت داد و آن مشمول متقاضی باید تنها فرزند ذکور بالای ۱۸ سال خانواده باشد، مگر آن که برادر یا برادران صرفا به علت بیماری یا معلولیت قادر به نگهداری از پدر نباشند.

گفتنی است، این موارد در حالی است که پدر ۷۰ ساله یا بیمار نمی‌تواند برای معافیت فرزند خوانده خود اقدامی انجام دهد.درباره تاثیرگذاری تغییرات سنی در شناسنامه پدر نیز بهتر است بدانید: بر اساس مقررات قانون وظیفه عمومی مندرجات و سن اول پدر ملاک رسیدگی است و اگر اصلاحی در شناسنامه صورت گرفته باشد، سن اصلاح شده ملاک رسیدگی نخواهد بود، اما اگر سند سجلی پدر با رأی مراجع قضایی ابطال شده باشد و شناسنامه جدیدی را اخذ کرده باشد، شناسنامه جدید او ملاک رسیدگی است.

 

" عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "



منبع:مشمولین معافیت کفالت

 

 

سرباز معلم :شرایط گرفتن امریه سرباز معلم 99 1400-مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -سایت ثبت نام سرباز معلم 99-نحوه گزینش سرباز معلم در سال99 -استخدام رسمی سرباز معلم در سال 99-سوالات مصاحبه حضوری سرباز معلم 99-لیست ارگان های امریه سربازی در سال 99-استخدام سرباز معلم های 79 تا 91-مرخصی تحصیلی با احتساب سنوات چیست؟-طرح استخدام سرباز معلمان در مجلس شورای اسلامی -

معافیت :بالاترین شماره ضعیفی چشم-معافیت تحصیلی چیست؟-منظور از معافیت تحصیلی چیست؟-استعلام معافیت تحصیلی 99-استعلام معافیت تحصیلی برای مشمولان سربازی به چه صورت است-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 99 - 1400-نحوه و شرایط شرایط معافیت کفالت مادر برای فرزند دوم 99-معافیت مشمولان بالای 30 سال 99-معافیت مادر در سال 99 چه شرایطی دارد-چه مدت بعد از طلاق می توان معافیت کفالت گرفت 99-

کسرخدمت:کدام شهرها کسری خدمت دارند؟-کسری خدمت بعد از قطعنامه-مراحل معافیت یا کسر خدمت به خاطر حضور پدر در منطقه عملیاتی-مدارک لازم برای کسری خدمت 12 روزه-استعلام کسری خدمت ایثارگری-نحوه استعلام کسری خدمت 99-شرایط کسر خدمت سربازی 99-معافیت | آیا قوانین جدید معافیت سربازی در سال 99 تغییر خواهد کرد ؟-قوانین جدید کسری خدمت-

آموزشی:آموزشی کجا میفتم-بهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-جذب مشمولانی که بیش از دو سال غیبت دارند توسط سپاه 99-آدرس پادگان های دوره آموزشی 99-آموزشی مرزبانی چند ماه است؟-مدت خدمت سربازی در سال 99 چند ماه است

خرید خدمت سربازی:خرید خدمت سربازی 99 - 1400-آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گردد-جزئیات طرح خرید خدمت سربازی 99-قانون جدید مدت خدمت سربازی 99-تمدید مهلت پرداخت اقساط جریمه مشمولان غایب 99

کد سخا:نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 99-نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی در سال 9-نحوه استعلام اینترنتی وضعیت نظام وظیفه-سامانه سخا سربازی _ نحوه استعلام کد سخا-کد سخا را در سال 99 چگونه دریافت کنیم؟

  • nezamevazifee nezamevazifee
  • ۰
  • ۰

v

افرادی که مشمول خدمت سربازی هستند در صورتی که تنها کفیل والدین خود باشند با داشتن شرایطی می‌توانند از خدمت سربازی معاف شوند. یکی از شرایط استفاده از معافیت کفالت این است که مشمول، تنها مراقب و نگهدارنده پدر با سن ۷۰ سال تمام یا کمتر از ۷۰ سالی که نیازبه مراقبت دارد، باشد.مشمولان عزیز خدمت سربازی در این مقاله در خصوص مشمولین معافیت کفالت مطالبی نوشته ایم و امیدوار هستیم این مقاله هم مورد رضایت و توجه همه شمات دوستان همراه قرار گیرد ...
 

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,,

 

 

 

معافیت کفالت پدر 70 سال

سن ۷۰ سال تمام به عنوان کهولت سن برای پدر در نظر گرفته شده و پدری که به سن ۷۰ سال تمام (وارد سن ۷۱ سالگی شده) رسیده باشد به عنوان نیازمند به مراقبت تلقی می‌شود و با در نظر گرفتن سایر ضوابط، طرح پرونده به منظور استفاده از کفالت در هیئت رسیدگی بلامانع خواهد بود.رئیس اداره منابع انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح اظهار داشت:در برخی از موراد مشمول پدری بیمار که زیر ۷۰ سال سن دارد باشد و بنا به رای شورای پزشکی وظیفه عمومی نیازمند به مراقبت تشخیص داده شود می‌تواند از معافیت کفالت نیز استفاده کند.مشمولان خدمت وظیفه عمومی در نظر داشته باشند که برای بهره‌مندی از معافیت‌های کفالت، باید به سن ۱۸ سال تمام در هنگام طرح پرونده در هیئت رسیدگی رسیده باشند. همچنین نداشتن غیبت، یگانه مراقب یا نگهدارنده (سرپرست) بودن نیز از دیگر شروط اصلی برای دریافت معافیت کفالت است.همچنین برخی از مشمولان که در حین تحصیل هستند، درباره امکان درخواست معافیت کفالت سوالاتی دارند که بهتر است بدانند: با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل معتبر، رسیدگی به ادعای کفالت بلامانع است.

 

 

 

 

برادر بیمار بالای ۱۸ سال برای معافیت کفالت

البته مشمولان باید در نظر داشته باشند که وجود برادر بیمار بالای ۱۸ سال برای معافیت کفالت مانع است و چنانچه به تشخیص شورای پزشکی برادر بیمار قادر به سرپرستی و نگهداری مکفول نباشد، در آن صورت تنها فرزند ذکور سالم بالای ۱۸ سال می‌تواند درخواست معافیت کفالت دهد.منظور از مکفول، کسی است که تحت تکفل مشمول قرار می‌گیرد و پدر- مادر- پدربزرگ- مادربزرگ- خواهر- برادر- همسر- فرزند به عنوان مکفول محسوب می‌شوند.همچنین برخی از مشمولان خدمت وظیفه عمومی و سربازان درباره شرایط اختصاصی کفالت پدر سوالاتی دارند که در ادامه این گزارش پاسخ خواهیم داد.

گفتنی است؛ همه‌ افراد و مشمولانی که تک فرزند ذکور خانواده باشند، نمی‌توانند برای معافیت کفالت پدر درخواست کنند، چراکه به سن پدر و وضعیت جسمانی او بستگی دارد و میزان سن پدر برای معافیت فرزند باید ۷۰ سال تمام باشد، البته اگر سن پدر کمتر از ۷۰ سال و بیمار باشد، در صورتی که به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی پدر به علت بیماری نیازمند به مراقب تشخیص داده شود، می‌توان درخواست رسیدگی داد و در شمول معافیت کفالت قرار می‌گیرد.همچنین، اگر برادر یا برادران دیگر فرد مشمول وظیفه در محل سکونت پدر ۷۰ سال یا بیمار نباشند و به عنوان مثال در کشوری دیگر سکونت داشته باشند، نمی‌توان درخواست کفالت داد و آن مشمول متقاضی باید تنها فرزند ذکور بالای ۱۸ سال خانواده باشد، مگر آن که برادر یا برادران صرفا به علت بیماری یا معلولیت قادر به نگهداری از پدر نباشند.

گفتنی است، این موارد در حالی است که پدر ۷۰ ساله یا بیمار نمی‌تواند برای معافیت فرزند خوانده خود اقدامی انجام دهد.درباره تاثیرگذاری تغییرات سنی در شناسنامه پدر نیز بهتر است بدانید: بر اساس مقررات قانون وظیفه عمومی مندرجات و سن اول پدر ملاک رسیدگی است و اگر اصلاحی در شناسنامه صورت گرفته باشد، سن اصلاح شده ملاک رسیدگی نخواهد بود، اما اگر سند سجلی پدر با رأی مراجع قضایی ابطال شده باشد و شناسنامه جدیدی را اخذ کرده باشد، شناسنامه جدید او ملاک رسیدگی است.

 

" عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "



منبع:مشمولین معافیت کفالت

 

 

سرباز معلم :شرایط گرفتن امریه سرباز معلم 99 1400-مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -سایت ثبت نام سرباز معلم 99-نحوه گزینش سرباز معلم در سال99 -استخدام رسمی سرباز معلم در سال 99-سوالات مصاحبه حضوری سرباز معلم 99-لیست ارگان های امریه سربازی در سال 99-استخدام سرباز معلم های 79 تا 91-مرخصی تحصیلی با احتساب سنوات چیست؟-طرح استخدام سرباز معلمان در مجلس شورای اسلامی -

معافیت :بالاترین شماره ضعیفی چشم-معافیت تحصیلی چیست؟-منظور از معافیت تحصیلی چیست؟-استعلام معافیت تحصیلی 99-استعلام معافیت تحصیلی برای مشمولان سربازی به چه صورت است-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 99 - 1400-نحوه و شرایط شرایط معافیت کفالت مادر برای فرزند دوم 99-معافیت مشمولان بالای 30 سال 99-معافیت مادر در سال 99 چه شرایطی دارد-چه مدت بعد از طلاق می توان معافیت کفالت گرفت 99-

کسرخدمت:کدام شهرها کسری خدمت دارند؟-کسری خدمت بعد از قطعنامه-مراحل معافیت یا کسر خدمت به خاطر حضور پدر در منطقه عملیاتی-مدارک لازم برای کسری خدمت 12 روزه-استعلام کسری خدمت ایثارگری-نحوه استعلام کسری خدمت 99-شرایط کسر خدمت سربازی 99-معافیت | آیا قوانین جدید معافیت سربازی در سال 99 تغییر خواهد کرد ؟-قوانین جدید کسری خدمت-

آموزشی:آموزشی کجا میفتم-بهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-جذب مشمولانی که بیش از دو سال غیبت دارند توسط سپاه 99-آدرس پادگان های دوره آموزشی 99-آموزشی مرزبانی چند ماه است؟-مدت خدمت سربازی در سال 99 چند ماه است

خرید خدمت سربازی:خرید خدمت سربازی 99 - 1400-آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گردد-جزئیات طرح خرید خدمت سربازی 99-قانون جدید مدت خدمت سربازی 99-تمدید مهلت پرداخت اقساط جریمه مشمولان غایب 99

کد سخا:نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 99-نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی در سال 9-نحوه استعلام اینترنتی وضعیت نظام وظیفه-سامانه سخا سربازی _ نحوه استعلام کد سخا-کد سخا را در سال 99 چگونه دریافت کنیم؟

  • nezamevazifee nezamevazifee